Informació general

Augmenten en un 22% les visites a la seu de Turisme de Cambrils

Per Redacció

Imatge de l'oficina de Turisme

Segons el Gestor Estadístic, el programa que s’utilitza al Patronat de Turisme per a gestionar les estadístiques dels visitants, s’ha detectat que des de l’1 de juny de 2.011 i fins al 31 de juliol s’han atès a les oficines del Patronat de Turisme més de 16.000 turistes, és a dir, 2.884 persones més que el mateix període en l’any passat. Del total de turistes atesos enguany, el 52,7% han estat estrangers i un 47.3% han estat estatals. L’augment més notable el trobem en les 8.522 persones estrangeres enregistrades durant aquest període que suposen 1.685 persones més, respecte al 2010, que han entrat i demanat informació al Patronat de Turisme.

La procedència, pel que a aquesta franja de temps seleccionada, ha estat d’un 11,6% catalans; 10,3% aragonesos; 6,9% bascos i un 4,8% navarresos, com a les comunitats més destacades.
Pel que fa als visitants estrangers, la gran majoria de consultes provenen dels francesos amb el 26,2% d’entrades, el 12,2% d’ anglesos, 4,4% d’ alemanys i un 3,9% de russos, xifra fins ara molt minsa i enguany pot haver augmentat degut a les noves accions de promoció que s’estan fent amb aquest país.

Plànol de Cambrils

La informació més sol·licitada ha estat, una vegada més, el plànol de Cambrils, del que se n'han repartit 6.778 unitats. Després, les demandes més nombroses han estat: la localització de llocs, els plànols de la Costa Daurada amb 2.326 sol·licituds; festes i activitats culturals amb 1.736 demandes; les rutes i visites i el transport. Segueixen la demanda dels mercats, el lloguer de bicicletes i la informació del trenet.

Pel que fa a les descàrregues de la Guia de Cambrils al Mòbil, des dels emissors bluetooth, en aquest període gairebé 3.300 persones (durant tot l’estiu de 2010 se’n van descarregar 4.000) han acceptat la invitació i s’han descarregat la guia turística, tant del punt situat a l’oficina central com del punt situat al Punt d’Informació Turística del davant del Club Nàutic, a la plaça dels Carabiners.

Des del Patronat de Turisme es fa un balanç molt positiu de totes les dades d'enguany, en part gràcies al temps que ha propiciat menys presència a les platges i ha estat un dels factors que han contribuït a l’augment de consultes i visitants a les oficines de Turisme. L'ens local de Turisme seguirà apostant per les noves tecnologies que donen solució i informes precisos de les necessitats informatives i comunicatives de l’equip de Turisme. Segons el regidor de turisme, Xavier Martí, "mantenir aquestes eines actualitzades i facilitar la informació és la nostra voluntat".

Comenta aquest article