Informació general

La nova pàgina "web" de l'OAC oferirà properament tramitacions en línia

Per Judit Pinazo



Presentació de la pàgina "web" a les instal·lacions de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
Fa aproximadament un mes l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) compta amb un nou format de pàgina web. La pàgina està adreçada al ciutadà per facilitar-li tot tipus d'informació, la mateixa informació que s'ofereix a les oficines físques l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, ubicada a l'edifici de l'Ajuntament, però a través d'Internet.

La principal novetat de la pàgina web és la creació de l'assistent, un personatge virtual que ajuda aquell que accedeix a la web a trobar la informació o tràmit que busca utilitzant unes opcions que el mateix personatge va oferint al llarg de la cerca. L'assistent virtual va parlant i indicant a l'usuari les opcions possibles en cada moment i la informació que hi ha dins de cada opció. Per Eloi Jiménez, responsable del projecte web "la figura de l'assistent està pensada per a aquells ususaris que no estan acostumats a navegar per Internet".

L'assistent parteix de quatre opcions per tal de buscar la informació: "Persones", "Casa", "Ciutat" i "Empresa i feina". Dins d'aquests apartats s'hi pot trobar informació sobre els empadronaments, casaments, expedició de DNI, sobre els transports, activitats esportives, educació, neteja viària, la borsa de treball, telèfons d'interès, calendari fiscal,e tc. S'ha considerat que qualsevol informació que es busqui té relació amb alguna d'aquestes quatre categories i a partir d'aquestes s'ofereixen més opcions fins arribar a la fitxa final, on s'hi troba la informació buscada.

Per Robert Benaiges, alcalde de Cambrils, "la principal funció de la pàgina web és apropar al màxim les noves tecnologies al ciutadà per tal que els tràmits que es necessitin fer en l'administració de l'Ajuntament es puguin fer des d'aquest nou àmbit de treball".

La web es nodreix tant d'informació provinent de la web municipal com d'informació creada des de la mateixa OAC. L'accés a la informació es pot fer per diferents vies: a través de l'assistent, a través del menú contextual situat a l'esquerra de la pantalla, a través dels banners o bé a través del cercador.

Joan Mas, regidor d'Obres Públiques, va voler agrair la feina feta per l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, "tot l'equip humà que forma part de l'OAC ha aconseguit modernitzar d'una manera molt eficaç els sistemes d'atenció al ciutadà i d'acollida als nous ciutadans i gràcies a això ens estem posicionant com un ajuntament punter i de referència, que fins ara no s'havia produït".

Una altra de les vies pràctiques per accedir a la informació és a través del menú contextual. Està dividit per tipus d'informació i tràmits habituals en un total de set àrees: Tributs, Llicències/Permisos, Inscripcions/Activitats de Lleure, Ciutat, Empadronament, Guia de Serveis Municipals, Ajuts i Subvencions, Queixes i Reclamacions, i Altres Tràmits. A partir d'aquestes set àrees es despleguen diverses categories i continguts on s'hi troba la principal informació municipal.

Properament la nova pàgina web de l'OAC oferirà també el servei de tramitacions en línia. Actualment ja s'hi està treballant per poder facilitar tan aviat com sigui possible identificacions digitals per poder realitzar aquest tipus de tràmits. També s'estan enllestint les traduccions al castellà de la pàgina, ja que actualment només està en català.

A l'acte de presentació de la nova pàgina web van assistir-hi l'alcalde –Robert Benaiges–, el regidor d'Obres Públiques –Joan Mas–, la responsable de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà  –Laura Forcadell– i el responsable de la pàgina web –Eloi Jiménez–.

Comenta aquest article