Societat

Turisme de Cambrils presenta el seu nou marxandatge dissenyat per Nuri Mariné

Per Berta Ruiz

Un moment de la presentació del nou marxandatge de Turisme de Cambrils

El passat divendres al migdia, Turisme de Cambrils presentava el seu nou marxandatge dissenyat per l'artista cambrilenca Nuri Mariné. L'acte, que va comptar amb la presència de l'alcalde –Robert Benaiges–, la regidora de Turisme –Ana López–, la directora del Patronat de Turisme –Amèlia Rico–, l'artista –Nuri Mariné– i el personal del Patronat, va servir per mostrar els nous dissenys de les samarretes, bosses, bolígrafs i ventalls que ja estan a la venda a l'oficina central del Patronat de Turisme.

Aposta de col·laboració amb els artistes locals

La regidora de Turisme –Ana López– va explicar que ara fa tres anys es va optar per fer un gir en la línia gràfica dels articles de marxandatge dels productes de Turisme de Cambrils, apostant per la creativitat dels artistes locals. Segons va dir, "fins aleshores s'havia utilitzat un disseny molt estàndard, amb el logotip i tipografies molt bàsiques. Per això vam encetar una col·laboració amb els artistes locals per tal que donessin la seva particular visió turística de Cambrils. El primer va ser David Callau i enguany se n'ha encarregat Nuri Mariné que té una dilatada trajectòria artística". L'objectiu, segons López, és a aprofitar que Cambrils té grans artistes amb ganes de col·laborar per donar un valor afegit als productes de marxandatge i convertir-los en referents de Cambrils, molt identificatius i propis.

Nuri Mariné dibuixa els elemens més representatius de Cambrils per a grans i petits

L'autora dels nous dissenys, Nuri Mariné, va explicar que volia una imatge que reunís tots els elements més representatius de Cambrils, fugint de la típica samarreta propagandística, i amb colors molt vius i dinàmics. Mariné ha dissenyat un dibuix per a les samarretes d'adults i un altre per als més petits. En la imatge dels adults inclou diferents referents cambrilencs com el far vermell, la via del tren, l'escultura de l'Estela Falç, la Torre del Port i una parella d'enamorats que van dalt d'una vespa groga. El lema és "Sent Cambrils", que segons va dir, apel·la a diferents significats com el sentiment, l'oïda i el verb ser. En el cas dels articles per a la canalla, hi apareixen diferents dibuixos com el trenet, el carril bici i el far cambrilenc, sota el lema "Cambrils fa xup xup", en clara al·lusió a la gastronomia cambrilenca i al moviment. En els seus dissenys, Mariné plasma el seu característic traç fresc, viu i divertit.

Detall de les samarretes, ventalls i les bosses amb els nous dissenys

Comenta aquest article