Informació general

El Consell Comarcal del Baix Camp ofereix una xerrada als comerciants cambrilencs sobre les novetats del Codi de Consum de Catalunya

Per Redacció

Un moment de la xerrada que va tenir lloc el passat dimarts a la tarda a la seu de la Unió de Botiguers de Cambrils

Aquest passat dimarts, el Consell Comarcal del Baix Camp, la Cambra de Comerç de Reus, la Unió de Botiguers de Cambrils, amb la col·laboració de l'Agència Catalana del Consum, van organitzar una xerrada gratuïta sobre "El Codi de Consum de Catalunya", que va tenir lloc a la seu de la Unió de Botiguers de Cambrils, i va comptar amb una vintena d'assistents. L'objectiu de la sessió informativa era donar a conèixer quines són les noves obligacions arran de l'entrada en vigor de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya. Aquesta norma estableix un nou marc normatiu aplicable a les relacions de consum en l'àmbit territorial de Catalunya que comporta determinades novetats per als empresaris i comerciants que presten serveis o comercialitzen llurs productes en l'àmbit territorial català.

Obligacions del nou marc normatiu

En aplicació d'aquest nou marc normatiu, les obligacions que comporten alguna novetat en relació amb la regulació anterior són les següents: en el cas que l'establiment comercial admeti el pagament amb targeta de crèdit o dèbit, no es poden incrementar els preus per raó de la forma o el mitjà de pagament en quantitats superiors a les despeses que l'empresari hagi de suportar de forma directa com a conseqüència de l'admissió del mitjà de pagament electrònic; els empresaris o comerciants han de lliurar una factura, tiquet de caixa o un justificant de la transacció realitzada; els empresaris i comerciants estan obligats a atendre, facilitar i subministrar la informació que els sigui sol·licitada per les persones consumidores de forma personal; la documentació que els empresaris i comerciants hagin de lliurar a les persones consumidores que tingui caràcter obligatori segons la llei ha de complir els requisits formals per a facilitar-ne la lectura i la comprensió; les empreses han d'adoptar els mecanismes adients per garantir el retorn de quantitats que rebin per avançat de les persones consumidores en l'adquisició d’un bé o en la contractació d'un servei, sempre i quan els imports percebuts superin el 25% de l'import total de la transacció i siguin superiors a 100 euros; quan l’empresari o comerciant anunciï promocions o ofertes per un període de temps determinat haurà d'estar en condicions de satisfer la demanda dels consumidors i la informació relativa a l'aplicació de reduccions sobre els preus habituals dels béns o serveis posats a la venda es podrà fer indicant el preu normal i el preu reduït al costat com fins ara.

Comenta aquest article