Informació general

L'Associació hotelera Salou-Cambrils-La Pineda es mostra optimista de cara a la nova temporada amb una previsió d'ocupació del 70%

Per Cristina Sierra

Albert Savé, Eugènia Arbó i Joan Antoni Padró durant la roda de premsa d'ahir al matí

Les previsions d'enguany de la temporada turística són força positives i s'espera una ocupació prop del 70%. Així ho va donar a conèixer la presidenta de l'Associació hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, Eugènia Arbó,  en una roda de premsa on, a més, es va repassar la demanda turística de la temporada passada amb l'estudi fet per l'Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics Costa Daurada de la Universitat Rovira i Virgili.

Les vacances de Setmana Santa són clau per afavorir l'ocupació. Tal i com va apuntar un dels vicepresidents de l'entitat, Joan Antoni Padró, "som optimistes en tenir molt bona Setmana Santa perquè enguany cau més tard que en anys anteriors i farà bon temps". El fet que les vacances caiguin la tercera setmana d'abril permetrà a molts establiments obrir i no tancar fins que s'acabi la temporada al novembre, fet que els hi era impossible els altres anys. "Només sabem que no sabem res, ja que les reserves arriben sempre a últim moment però és evident que tenim a favor nostre el temps i les reserves de muntanya són menors, ja que no hi ha neu", va afirmar. A més, tal i com va recordar Padró, l'any passat hi van haver un 80% d'hotels oberts i enguany, aquesta xifra s'acostarà al 100%.

Increment del mercat rus

En referència al mercat, Arbó va destacar l'increment del turista rus en l'últim any. Tal i com apunta l'estudi, a Espanya l'any passat van venir 600.000 turistes i el 65% va escollir com a destinació la Costa Daurada. En total, hi ha un pes del 19% del mercat rus, que se situa en tercer lloc per darrere del mercat britànic (38%) i del francès (22%). Arbó va explicar que hi havia hagut un retrocés del 3% del mercat britànic però que era molt lleuger, ja que l'any passat hi van haver 1.500 places més disponibles i el que va baixar van ser les estades i no el nombre de turistes.

Durant aquests primers mesos de temporada, l'Associació va dir que confia en el mercat estatal, afavorit per la proximitat i les bones comunicacions. La feina ben feta i l'esforç comercial dels empresaris va suposar el 44,5% de l'ocupació l'any 2010. D'aquest resultat, la freqüència del mercat català es va situar en el 13%. Els hotels associats van atendre 7,1 milions de pernoctacions i es van rebre prop de 2 milions de visites.


La contractació de les vacances per Internet podria superar a l'agència convencional en curt termini

El segon vicepresident de l'Associació, Albert Savé, va repassar les quatre dades més destacades de l'informe. Un d'ells és l'increment considerable de la contractació de les vacances a través d'Internet (36,7%). En l'estudi, la contractació mitjançant agència de viatges convencionals és del 30% i tal i com va apuntar, Savé, l'any que ve es podria arribar a la situació que Internet superi a l'agència. Les dades que no varien gaire són les que fan referència als mitjans de transport. Prop d'un 46% arriba en vehicle propi, principalment el mercat nacional i francès. Un 30% utilitza l'avió i un 20%, l' autocar. 

Un altre punt a destacar és el fet que el 82,9% del turisme es fidel a la destinació i repeteix l'any següent. "La gent està contenta amb el servei que se li dóna i de valoracions de l'1 al 5, totes passen del 4", va explicar Savé. El que sí que ha baixat respecte altres anys són els dies d'estada, així com la despesa mitjana, que ha baixat dels 237 euros als 203, un 15% menys.  Pel que fa als hotels, es mantenen els hotels de tres estrelles i pugen progressivament els de quatre estrelles. Arbó va destacar que Vila-Seca, l'any 2010, va incrementar l'ingrés per habitació. "En total, Vila-Seca compta amb 6.000 llits i ho va omplir gràcies als hotels de quatre estrelles", va apuntar.

Nova edició del Saloufest

Un dels punts a tractar va ser el Saloufest, que l'any passat va tenir força repercussió per part dels mitjans de comunicació. Arbó va minimitzar la situació i va dir que "l'any passat es van fer les coses bé, no hi va haver aldarulls i enguany encara anirà millor". Tot i així, va demanar que " la publicitat s'ajusti a la realitat". Per deixar més clar que la repercussió de l'any passat no va ser per tant, la presidenta de l'Associació  va fer referència a l'estadística dient que "dels dos milions de visites a la zona, el nombre total d'estudiants són 7.000".


Comenta aquest article