Informació general

Obres

L’inici de les obres de remodelació del tram urbà de l'antiga N-340 provoca canvis en les entrades i sortides de Cambrils

Per Redacció

Imatge de les obres a l'antiga N-340, aquest matí
Imatge de les obres a l'antiga N-340, aquest matí | Lluís Rovira i Barenys


Aquest és l'aspecte virtual del futur passeig que enllaçarà el terme de Vinyols amb el nucli urbà

Ahir dilluns van començar les obres de remodelació del tram urbà de l'antiga N-340 al seu pas pel municipi de Cambrils, entre els Antígons (a l’alçada del supermercat Lidl i del carrer Camí de la Creu) i el terme municipal de Vinyols i els Arcs. A conseqüència d’aquesta actuació s'ha restringit la circulació en el tram comprès des del terme veí fins a la rotonda de la carretera de Montbrió. Els camions en ruta s’hauran de desviar per l’autovia A7, i la resta de vehicles podran entrar a Cambrils per la Raval de Gràcia (si venen des de Tarragona) o per l'avinguda de Vidal i Barraquer o pel carrer de Barcelona (si venen des de València). D'altra banda, algunes de les sortides des de Cambrils també estan tallades per aquestes obres. De fet, els vehicles ja no es podran incorporar a l'antiga N-340 sortint des de l'avinguda de Vidal i Barraquer –al barri de l'Eixample– ni tampoc ho podran fer per la sortida situada al costat del supermercat Lidl. D'aquesta manera, el pont de l'N-340 que passa per sobre de la riera d'Alforja ja no és transitable.

El projecte

La carretera, que va quedar desafectada amb la posada en servei de l'autovia A-7, es transformarà en un passeig enjardinat. Amb l'objectiu de crear una via urbana amb prioritat de la circulació de vianants sobre la circulació rodada, el projecte preveu un passeig central de 16 metres d'amplada amb predomini de paviments tous respecte als paviments durs i amb la construcció d'un carril bici i un passeig. Aquesta rambla central tindrà dos parterres de vuit i tres metres, entre els quals hi haurà un passeig asfaltat de cinc metres, que és l'única franja de l'asfalt actual que es mantindrà. La resta del paviment es demolirà, es triturarà i es reaprofitarà per construir les voreres laterals de la nova via, que tindran una amplada de cinc metres per fomentar la circulació de vianants. Els espais lliures s'enjardinaran i es plantarà gespa i arbres, definint tres alineacions diferents. El trànsit rodat circularà pels laterals, amb un doble carril en cada sentit de la marxa a banda i banda del passeig central. L'amplada d'aquest doble carril serà de sis metres.

Actualment la carretera és una barrera entre els barris de l'Eixample Platja-Zona Direccional i Raval de Gràcia-Nou Cambrils. Amb la remodelació el vial es constitueix com un element estructurador del teixit urbà i s'aconseguirà una connexió molt més fluida entre aquests barris i entre el futur sector de desenvolupament urbà Les Comes, l'Eixample poble i el Barri Antic. 

Pressupost de més d'un milió d'euros

El pressupost d’aquesta primera fase del projecte, amb un termini d’execució de 4 mesos, és de 1.032.000 euros, que es finançaran amb la subvenció de l’Estat inclosa en el conveni de transferència de titularitat de la carretera per les obres de millora del tram urbà. Una fase posterior afectarà el tram fins a tocar a la rotonda de la carretera de Montbrió, on s’hi ha de construir un aparcament subterrani. Aquestes obres es realitzaran un cop enderrocat el pont que passa per damunt de la riera d’Alforja.

 


Aquest és el tram afectat per les obres durant un període aproximat de quatre mesos
 

 

Comenta aquest article