Informació general

Urbanisme

Adif destinarà 1,9 milions d’euros a adequar l’antic traçat ferroviari entre Cambrils i Salou

Entre altres, es millorarà la permeabilitat transversal i l'adequació de diversos passos a nivell

Per Redacció

Imatge de l'antic traçat viari, net de vies
Imatge de l'antic traçat viari, net de vies | Lluís Rovira i Barenys

Adif Alta Velocidad destinarà 1,9 milions d'euros a les obres que han de completar la integració de l'antic traçat ferroviari entre Cambrils i Salou. La fase 2 del projecte abasta un tram d'uns vuit quilòmetres entre la riera d'Alforja de Cambrils i l'estació de Salou-Port Aventura.

Entre altres, es millorarà la permeabilitat transversal i l'adequació de diversos passos a nivell. També es construirà una passarel·la de pas al final del recorregut de Salou i es dissenyaran sistemes de micromobilitat en un traçat on es preveu l'aprofitament parcial per al tramvia del Camp de Tarragona. L'actuació, a càrrec de Roma Infraestructures i Serveis, complementarà la via cívica al traçat entre Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant i Cambrils.

Aquesta actuació se suma a la inversió de 5,8 milions d’euros que ADIF ha destinat a la conversió en una via cívica de l’antic traçat de la línia fèrria entre Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i Cambrils. Aquest obra recentment adjudicada, constitueix la primera fase de la integració de l’antiga línia en el seu pas pels nuclis urbans del tram (19,3 km) i adaptarà els 5 metres d’amplada de la plataforma fèrria com a vía cívica compartida per vianants i ciclistes.

Les obres també donen resposta a les actuacions derivades de la retirada dels antics elements de la via. En total, ADIF va desmantellar la instal·lació ferroviària al llarg de 33km, retirant 70.000 m3 de balast i demolint altres objectes. Totes aquestes actuacions han comptat amb finançament europeu.

Comenta aquest article