Informació general

S'obre el període d'al·legacions al projecte de millora de la carretera de Misericòrdia presentat per la Generalitat

Per Redacció



Mapa de la carretera TV-3141 des de Cambrils fins a Reus, les dues ciutats més importants del Baix Camp
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) va iniciar ahir el procés d'informació pública del projecte de condicionament i millora de la carretera TV-3141, més coneguda com la de Misericòrdia, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les al·legacions o propostes que considerin adients. Aquesta via, que enllaça les poblacions de Cambrils i Reus, permet l’accés a diverses instal·lacions esportives, zones industrials i a l’àrea de platges i registra un trànsit de l’ordre dels 10.500 vehicles diaris de mitjana.

Calçada més ampla i accessos nous

Els estudis que proposa la Generalitat preveuen la millora de la carretera al llarg de set quilòmetres, des de l’encreuament amb l’N-340 a Cambrils i l’enllaç amb la T-11 a Reus. Aquesta actuació abasta els termes de Cambrils, Vinyols, Riudoms i Reus i comporta una inversió estimada de 9,5 milions d'euros. Els treballs permetran eixamplar la carretera, que passarà dels 7 metres actuals als 10 previstos, amb dos carrils de 3,5 metres i vorals d’1,5 metres d’amplada. Així mateix, l’actuació que ara s’impulsa permetrà la reordenació dels accessos i encreuaments a la carretera, amb l’objectiu de millorar la connectivitat de la via i la canalització del trànsit, així com afavorir la seguretat en les incorporacions i sortides.

Actuacions definides

El DPTOP ha plantejat formar tres rotondes al tronc de la carretera: a l’encreuament amb la carretera de Riudoms, una altra a l’inici del terme de Reus —a la zona d’Aigües Verds—, i la última a l’accés a la urbanització Blancafort i una zona esportiva, que es troben poc abans d'arribar a la ciutat de Reus. D'altra banda, es construiran dues rotondes més al costat de la carretera, amb illetes i carril central per als girs: una a l’alçada de la partida Vilagrassa, a Cambrils, i entre els termes de Riudoms i Reus. També es formaran nous carrils d’incorporació en els accessos a diversos camins i a la depuradora de Cambrils. I per últim, l’actuació es completarà amb la millora dels elements que faciliten el drenatge de la carretera, la senyalització vertical i horitzontal i les barreres de seguretat.

Al·legacions consensuades entre totes les parts

Arrel d'aquesta exposició pública a la que se sotmet el projecte presentat per la Generalitat, la Cambra de Comerç de Reus, que també impulsa la proposta de desdoblar la carretera i convertir-la en autovia, com també fan els ajuntaments de Cambrils, Reus i Riudoms, ha volgut precisar que prepararà al·legacions al projecte amb la voluntat de consensuar-la amb totes les parts i presentar-les de manera conjunta. "Comença, per tant, un nou cicle en la nostra reivindicació que passa per l’anàlisi acurat del projecte amb la voluntat d’aportar a l’administració competent els raonaments objectius que justificarien el seu desdoblament", manifesten des de la Cambra.
 
La setmana passada, els tres alcaldes i el president de la Cambra, Isaac Sanromà, es van reunir amb el conseller del DPTOP —Joaquim Nadal—. Sanromà ja va manifestar la seva satisfacció per la predisposició del conseller al diàleg per intentar trobar la millor fórmula que permeti ajustar aquesta remodelació al nivell que es mereix la principal via de comunicació entre les dues ciutats més importants del Baix Camp. Segons comenta, "el procés que s’enceta ara amb l’exposició pública no és el final de res. Al contrari, és l’inici d’un nou procés que ha de servir, amb la unitat d’acció que s’ha articulat fins ara, aconseguir l’objectiu del desdoblament".

Comenta aquest article