El temps a Cambrils:   avui  demà  Temperatura:25.3ºC | Humitat: 46% | Pressió: 1019Hpa | Vent: SE 9 km/h | Precipitació: 0mm meteoclimatic.com 
    Edició 2149 | dissabte 23 de agost de 2014 | Any IX
  Cercador     
En portada Informació Societat Cultura Esports Camp Hemeroteca Opinió Reportatges Cambrils.tv Agenda
INFORMACIÓ GENERAL | dimecres 1 agost '07 | 11:10 | 1871 lectures
|
PLE MUNICIPAL

Un nou inspector en cap estarà al capdavant de la Policia Local de Cambrils

Text Judit Pinazo  Fotografia Lluís Rovira i Barenys

L'actual intendent, Esteve Mariné, al centre de la foto en la fila inferior, passarà a ocupar tasques més administratives

Un dels punts importants que va passar ahir pel ple municipal va ser l'aprovació de la creació d'un nou lloc de treball, el de cap de serveis jurídics de la policia administrativa i aparcaments. La creació d'aquest nou càrrec, tal i com explicava ahir l'alcalde –Robert Benaiges– forma part del procés d'aplicació del Pla de millora de la Policia Local que s'aplicarà en els propers dos anys i que, recordem, comportarà una millora en el sistema de gestió i una nova estructura de comandament que suposarà adaptar el comandament de la Policia Local de Cambrils als requisits que marca la normativa general de policies locals de la Generalitat de Catalunya. Aquesta reforma implicarà que un inspector en cap, ara intendent, sigui el màxim responsable del cos policial i que hi hagi un nombre de sergents en funció del nombre total d'agents que hi ha al municipi, actualment entorn els 75. Per adaptar-se a aquesta normativa, caldrà crear 4 llocs de treball amb titulació de sergent. Actualment hi ha dos sergents, i per als dos restants, que s'afegiran en el proper any, és valorarà la possibilitat que hi hagi promoció interna.

Falta d'informació

La creació d'aquest nou lloc de treball es va aprovar amb 10 vots a favor de l'equip de govern i 10 abstencions de l'oposició.  Segons la regidora de CiU –Mercè Dalmau– estan d'acord amb el Pla de Millora, però consideren que la creació d'aquest nou lloc de treball no respon a les necessitats que es van determinar en l'auditoria que la Policia de la Generalitat va realitzar fa uns mesos a la Policia Local "la tasca del nou càrrec és necessària, però pensem que la podria assumir el departament jurídic de la casa i per coherència amb l'auditoria creiem que s'hauria de fer un estudi d'aquesta figura".  Destacar que els tres grups de l'oposició van justificar la seva abstenció per disposar de poca informació sobre les característiques del nou càrrec i sobre les funcions que se li atribuiran.

Inspector en Cap

Aquesta nova estructura significarà que l'actual cap de la Policia Local, és a dir, l'actual intendent –Esteve Mariné– mantenint el mateix rang, passarà a desenvolupar altres tasques més administratives, però d'important responsabilitat, que segons Benaiges faran referència "al control dels expedients que es generen a la casa i dels aparcaments, que serà el nou càrrec".

Les tasques relacionades amb el comandament de la Policia Local, fins ara desenvolupades per l'intendent, les durà a terme l'inspector en cap, que segons afirmava Benaiges, es contractarà en els propers dies "estem valorant diferents persones que se'ns han ofert i d'altres que ens han recomanat des de la Direcció General de la Policia de la Generalitat".

Societat municipal d'aparcaments

Una de les tasques del nou càrrec serà la relacionada amb el control i gestió dels aparcaments. Per això, tal i com va explicar ahir Benaiges, a finals d'any es passarà pel plenari la creació de la societat municipal d'aparcaments que ha de  gestionar els aparcaments públics de titularitat municipal, és a dir, les zones blaves i els aparcaments municipals. Recordem que en el pla de mandat està previst que en els propers quatre anys es construeixin quatre aparcaments subterranis: el de la plaça de l'Ajuntament, el de l'avinguda del Baix Camp un cop desviada l'N-340, el dels antics magatzems de la Cooperativa Agrícola i el del futur Teatre Auditori. Per aquest motiu, explicava ahir Benaiges, "és necessària la creació d'un ens, una societat municipal que ho gestioni, i pensem que des del punt de vista tècnic, l'actual intendent de la Policia Local és una persona que pot tirar endavant el projecte".




EXPRESSA LA TEVA OPINIÓ ! 17 comentaris rebuts

Em sebla molt bé la feina que pugin arribar a fer (gestionar els aparcaments), pero no estan al carrer per gestionar el tranasit o vigilar que no deixin els vehicles aparcats sobre les voreres, al mig d'un carrer entorpin la circulació, etc.
No sels veu pel carrer gaire sovint, pero si que veig algún Guardia Urbà sobre la seva moto descansan i fuman-se un cigarret...
Primer tenen que fer la feina que li toca a una Guardia Urbana de ciutat, no?
un vianant | Contestar aquest comentari! | 1/8/2007 - 12:09
Més diners a pagar el contribuient que cada dia li costa més de trobar un lloc d'aparcament al carrer ja sigui en temporada alta o baixa. El que es tindria que fer és organitzar millor aquest espai que no tenim culpa de no poder gaudir de la posibilitat d'una plaça d'aparcament privada. Amb tant aparcament nou gestionat per no se qui correspon a més zona blava i menys aparcament gratuït. Valdria la pena valorar-ho perquè l'afan recaudatori que sembla té l'Ajuntament.
Pasqui | Contestar aquest comentari! | 1/8/2007 - 14:26
Es deuen forrar amb aixó dels aparcaments. Ara tenen l'excusa de fer un teatre auditori nomès per fer el parking a sota per continuar exprimint la gent.Quina excusa donaran ara. No és zona comecial .El cas és que no deuen poder veure que hi hagi un gran aparcament del qual no en treguin profit. Aviat es podran tornar a augmentar els sous. Visca ¡¡¡¡¡¡¡
Avril | Contestar aquest comentari! | 1/8/2007 - 16:34
jesussssssssss que somrient surts a la foto, es nota que estas content de la teva feina
ahhh | Contestar aquest comentari! | 1/8/2007 - 20:16
LO QUE TENEN QUE FER ES VIGILAR ELS CIUTADANS NO ANAR A POSAR MULTES QUE AIXO NO ES FEINA, NOMES ES DEDIQUEU A PUSAR MULTES AQUEST POLICIES NOUS JA PODRIEU MARXAR A PASTA FANG
CAMBRILENC | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 9:44
A ver... por qué ssale en la foto... hips! (berdón) una banda de música valenciana, eh? Van a tocar Paquito sshocolatero, eh? hips! (berdón otra vezz)... Jaja, es broma, munipass... felicidades al nuevo cargo y a ver si solucionamos el tema venta ambulante (hips!... este hipo me va a matar...) y que los músicos de las terrazas no toquen mass allá de las 12, que no se puede descansar... que esto parece Nueva Orleans.

Me voy a tomar otro sshupito... el último...
Discípulo de Dionissos | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 10:41
Cal pensar que la plantilla de base, es a dir, agents de carrer, ja està complerta, amb cual cosa els ciutadans tenim coberta la seguretat, no hi haurà problemes de trànsit, ni venda ambulant, ni ocupació d'espais pùblics, etc.
Per tot aixó, ja podem ampliar la plantilla per dalt.

¿Amb el que cobrarà aquest senyor, cuants agents mes es podrien contractar?
Martinet | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 11:33
Y eso va a funcionar? por que me parece que estaremos igual.
Dentro de la policia no habia gente que pudiera asumir el mando? por que da a entender que la policia no esta preparada.
Dios nos libre de todo mal.
Segurata | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 13:09
Pues que vayan haciendo cumplir las actuales ordenanzas municipales, entre las que se encuentra una reciente que prohibe los pic-nics en las proximidades de la zona arqueológica de La Llosa. Sin ir más lejos, este pasado domingo estaba atestada de domingueros con neveras, balones....y hasta con pérgolas y cenadores montados. Por supuesto, con música de los Chunguitos a todo volumen (socorro!!) y cantidad de basura esparcida. Pasó por allí el Scenic de la Policía Local y fue requerida por el menda para que intervinieran y ¿saben lo que me dijeron?: "no nos consta oficialmente que estén prohibidos los pic-nics en este lugar". Les enseñé el cartel de prohibición existente, se miraron, cruzaron una sonrisa cómplice y se fueron. Eso es lo que hay, por eso pido un mando que haga que estos rufianes trabajen.
contribuyente | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 17:04
Es nota la mà de la nova regidora. Tant de bo que sigui de ferro i adressa a alguns elements de la policia, perquè tots treballin de la mateixa manera.
A veure si algú es dedica a controlar als camions de repartiment, que a tot hora s'instalen allà on els hi sembla sense que cap policia els posi multes i en canvi en posen d'una manera desmesurada als cotxes que troben estacionats a les zones de càrrega i descàrrega.
Aquests camions gairebé mai fan ús d'aquestes zones encara que hi hagi lloc, perquè s'estimen més posar-se als passos de vianants, zones pestonals i ben aprop de l'establiment tot i molestant el trànsit i mai he vist cap policia que els digui res i quan s'hi posa un turisme al minut ja té la multa, que és l'unic que saben fer alguns simulacres de policia.
Si no ho tinc mal entés, els camions de repartiment tenen un horari limitat, al menys el tenien, i a les tardes no poden fer-ho, però com ningú els diu res fan el que els hi passa pels bolets.
Em sembla que a Salou no poden repartir les tardes i per això venen tots a Cambrils.
ALGÚ HA DE POSAR ORDRE.
Miramar | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 19:51
uy uy uy, aki amb algu li han fet el llit...i que tothom pensi el k vulgui
militar | Contestar aquest comentari! | 2/8/2007 - 20:09
Veig que hi molta gent que pensa que la policia no fa la feina que toca, jo també ho penso!!!!
Hi ha alguna manera de poder arreglar aixó?
Quina feina es pusosa que fan, si no ajuden i no fan cas al ciutadà?
Aquesta petita ciutat cada dia es més caótica respecte a la circulació, la gent aparca on vol, i ja no diguem com condueix la grua municipal... els comerços cada dia ocupen més espai al carrer, molta moto i molt de cotxe, pero la guardia urbana no està al carrer, el Passeig Francesc Macià i Lluís Companys estan infestades de cotxes sobre la vorera la policia passa de llarg per davant.... i així un munt de coses més.
Quina mena de control porten?

Estan sense control!!!!!!
un vianant | Contestar aquest comentari! | 3/8/2007 - 12:55
Miramar, perdona, però abans de parlar i criticar te n'hauries d'assabentar de què va el tema:
1a. Les zones de càrrega i descàrrega estan plenes i per això els camions de repartiment han d'aparcar on poden. Evidentment sempre hi ha excepcions
2a. Mai has aparcat davant de casa per descarregar la compra del mercadona?? I algun familiar teu??
3a. A salou també es reparteix per les tardes, i sinó ves al Cr. Carles Buiges un divendres tarda

Apa, adèusiau
Informant | Contestar aquest comentari! | 3/8/2007 - 17:46
pues yo estoy en contra ke me prohiban hacer un pic nic en la LLosa....

Y mas kuando esto tan solo beneficia a 4 vecinos del Golf de St. Jordi ke tan solo vienen a mi ziudad en verano, y luego se vuelven pa zu tierra.
kagariera kañero | Contestar aquest comentari! | 5/8/2007 - 1:59
Mira Kagariera: los de Golf Sant Jordi somos también contribuyentes y pagamos religiosamente nuestros impuestos. Respecto a eso de que "no somos de aquí" y que después "nos vamos a nuestra tierra", te aconsejaría que te dieras una vuelta por el "picnic" del olivar de La Llosa para comprobar de dónde son la mayoría, qué idioma hablan y qué música ponen. Este pasado fin de semana hemos tenido que ser los propios vecinos los que a las 12:00 de la noche les hemos pedido que quiten la música (ésta vez, además de los Chunguitos, nos obsequiaban con El Fari y Falete). Por supuesto, ni puto caso. Ramas de olivo rotas a balonazos, balones que caen a la zona arqueológica adyacente y basura esparcida que después permanece 2 ó 3 días en el lugar. Eso es lo que hay. Es cierto que hay también gente respetuosa y que se va a una hora razonable, pero el caso es que se han impuesto los "otros".
contribuyente | Contestar aquest comentari! | 6/8/2007 - 7:56
Hola Contribuyente

Aki, por suerte o por desgrazia, todos zemos contribuyentes !!!!
Pa algo estamos toos fichao por Hazienda.

Lo que a mucha gente de bien nos molesta es que por 4 que os habeis quejao, nos hemos quedao con una de las pocas zonas "populares" donde ir a tomar la sombra los "contribuyentes ke no podemos permitirnos el lujo de tener un piso frente al mar".

Y ke te conste ke kuando mucha gente ibamos allà, ni poniamos kassettes de "lolailos", ni hazianos escandalo, ni ensuciabamos. Mucha gente como nosotros eramos muy respetuosos, limpios y "endreçats".

Ahora, gracias a 4 ke venis unas pocas semanas, habeis convenzido que los "kontribuyentes sin pedigris" nos kedemos sin una zona popular.

Y por cierto, ke los "lolailos" tambien tienen derecho a vivir. Ke Kambrils lo hemos hecho grandes tanto los katalanes como los andaluzes, belloteros, astures, y otras peñas.

Ke retiren la prohibición ke pueda hazer pIc NIc.

Ya, porfa.
kagariera kañero | Contestar aquest comentari! | 6/8/2007 - 16:43
al pobre sr. mariné li han fet alló que se'n diu la patada cap amunt-
si consideren que no val que el cessin, pero no cal inventar-se un nou carrec per apartar-lo del seu i nomenar a qui vulguin. A més fa pudor aixó que diu l'alcalde que ho dirà aviat. fa tot l'aspecte que ja el té i no el diu...

em sembla assenyada la posició de la sra. dalmau.
oposició seriosa i responsable
un de nou | Contestar aquest comentari! | 10/8/2007 - 21:27