Informació general

La ministra de Foment, Ana Pastor, apunta que el Corredor del Mediterrani estarà acabat el febrer o març de 2017

Per Berta Ruiz

Un moment de la visita d'obres a la nova estació de tren d'alta velocitat de Cambrils, el passat dissabte al matí

La ministra de Foment en funcions –Ana Pastor– va visitar, aquest passat dissabte al matí, les obres del Corredor del Mediterrani al seu pas per Cambrils i la nova estació d'alta velocitat que s'està construint a prop dels camps de futbol municipals. La visita d'obres va comptar amb la presència de l'alcaldessa de Cambrils –Camí Mendoza– acompanyada d'un bon nombre de regidors del consistori cambrilenc, així com diputats, senadors i d'altres personalitats polítiques.

Febrer o març de 2017

En la seva atenció als nombrosos mitjans de comunicació congregats en la visita, la ministra de Foment en funcions va explicar que "l'estació de Cambrils és una de les més importants del Corredor del Mediterrani i els treballs estan molt avançats en tot el tram. De fet, avui farem un recorregut en tren per comprovar com van les obres. Cal dir que aquest tram és fonamental perquè, quan estigui acabat, el temps de viatge entre València i Barcelona serà de 35 minuts menys. Per tant, estem assistint a una inversió de més de 650 milions d'euros, però que té un gran retorn, especialment social". Sobre el termini de les obres, Ana Pastor va afirmar que, "hi ha pressupost suficient com perquè es pogués acabar aquest any, però els tècnics diuen que possiblement sigui al febrer o març de 2017. Això ho dic amb la reserva que sempre els dic quan em pregunten dates, perquè jo depenc de mi mateixa en el pressupost, però a partir d'aquí si hi ha algun problema jo no sóc endevina".

Ana Pastor: "
Aquesta serà una estació bonica, important i ben integrada en el municipi"

La ministra de Foment en funcions va assegurar que el tram Vandellòs-Tarragona és un dels més importants del Corredor del Mediterrani perquè s'està muntant tota la via sencera. En d'altres parts del Corredor el que s'està fent és modificar una de les vies o les dues o posant el tercer fil, però en el tram que passa per Cambrils, "és un dels més complexes perquè és totalment nou". Segons Ana Pastor, "el més important per Cambrils i per a tota aquesta zona és que tindran una comunicació molt més segura, ràpida i còmoda. Per altra banda, les estacions les estem fent molt ben dimensionades, són austeres però molt dignes. Ja saben que no es tornaran a repetir les estacions faraòniques que hem viscut en alguns moments i que després estaven sense pagar. Aquesta serà una estació bonica, important i ben integrada en el municipi. També estem en contacte amb la corporació municipal i amb l'alcaldessa per algunes millores que volen fer".

Finalment, la ministra de Foment en funcions va afirmar que "sempre" ha defensat el Corredor del Mediterrani i és el que s'està duent a terme. "Quan jo vaig entrar al govern, el Corredor del Mediterrani estava en un power point i ara, el Corredor està en obres. Quan dic jo, no sóc joc, sinó els diners de tots els espanyols i del treball d'un gran equip d'enginyers i professionals perquè avui en dia sigui una realitat. En aquesta legislatura portem més de 6.000 milions destinats al Corredor del Mediterrani, per això 'obras són amores'". 

La nova estació de Cambrils

La principal característica de la nova estació de Cambrils és que les andanes estan situades en un viaducte de 750 metres de longitud i la seva amplada varia dels 12,6 metres fins a un màxim de 28,2 metres en la zona de quatre vies, on s'ubiquen les andanes. L'edifici de viatgers, que té la singularitat de trobar-se sota un dels arcs del viaducte, ocupa pràcticament tot l'espai entre els pilars. Està formada per una peça horitzontal –que correspon a l'edifici de viatgers– i una altra peça vertical en cada accés. L'edifici tècnic es troba adossat al de l'estació i allotjarà sales d'equips de senyalització, equips de telecomunicacions, seguretat i equips d'energia. Les obres també contemplen treballs d'urbanització, entre els quals destaca un vial d'accés que rodeja l'estació, una zona per a pas de vianants i un aparcament.

La posada en servei d'aquest tram, que disposarà de doble via, incrementarà la operativitat de la circulació, ja que actualment hi ha una via única. Suposarà una disminució del temps de viatge entre Barcelona i València que estaran connectades en un temps de 2h i 30 min. El tram Vandellòs-Tarragona discorre pels termes municipals de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i els Arcs, Cambrils, Vila-seca, Reus, Constantí, Els Pallaresos, Perafort, el Morell, Vilallonga del Camp, Alcover i La Secuita.

Comenta aquest article