Informació general

L'Ajuntament de Cambrils guanya el tercer premi Administració Oberta

Per Redacció

L'alcaldessa va recollir el premi que es va lliurar a la Fira de Barcelona, el passat dijous

L'Ajuntament de Cambrils va guanyar el 3r Premi Administració Oberta en la categoria d'ajuntaments de 20.000 a 50.000 habitants, en el marc del Congrés de Govern Digital celebrat a la Fira de Barcelona. D’aquesta manera, la Generalitat de Catalunya i el Consorci AOC (Consorci Administració Oberta de Catalunya) reconeixen el projecte d’administració electrònica i govern obert de Cambrils com una de les millors experiències de transformació digital d’Ajuntaments de ciutats mitjanes, només per darrera de Manlleu i Sant Feliu de Llobregat. L'alcaldessa de Cambrils –Mercè Dalmau– recollia el premi, el passat dijous.

D'altra banda, el Cap de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Cambrils, Pep Budí, va participar en dues ponències sobre transparència i govern obert. Concretament, va intervenir en les sessions "Transformació intel·ligent de la gestió cap a un model transparent, obert, interoperable i accessible" i "Casos pràctics de projectes d’administració electrònica". Budí va avançar alguns detalls sobre el nou portal de transparència de l’Ajuntament de Cambrils, que en aquest moment està en el procés final de desenvolupament i que es presentarà en les properes setmanes.  

El Congrés de Govern digital va reunir a Barcelona els màxims responsables públics de Catalunya en matèria de Govern Digital amb l’objectiu d’intercanviar experiències i solucions per aconseguir una administració més propera al ciutadà, més àgil, eficient i innovadora, una nova administració que respongui als nous reptes. Des del Consorci AOC es du a terme, periòdicament, una revisió de l'estat de l'e-Administració als 947 ajuntaments i 41 consells comarcals de Catalunya i publica les dades en un informe que plasma els resultats en un mapa interactiu.

El personal del Gabinet Tècnic del Consorci AOC realitza l’estudi en un període de temps concret a partir d’un recull d'indicadors mensual i de l’anàlisi dels llocs web de les administracions, que es contrasta amb el personal tècnic dels consells comarcals.  Els 25 paràmetres analitzats són:

si l'ajuntament té web
si publica el seu catàleg de serveis
si disposa de carpeta del ciutadà
si té seu electrònica
si ofereix el perfil de contractant
si ofereix informació cartogràfica
si publica la cartografia del seu urbanisme
si té un tauler d'anuncis o edictes electrònic
si disposa de cercador al web
si ofereix tràmits en línia
si ofereix la possibilitat de tramitar en línia una instància o sol·licitud genèrica (entenent que amb això es permetria poder donar un mínim compliment a l'obligació d'oferir la possibilitat a la ciutadania de relacionar-se per qualsevol mitjà)
si envia notificacions electròniques
si accepta factures electròniques
si és cessionari de dades d'altres administracions (intercanvi de dades)
si cedeix el seu padró municipal telemàticament a altres administracions
si ofereix la comunicació de canvi de domicili
si comparteix informació cartogràfica de creació pròpia (metadades)
si és entitat de registre T-CAT
si és entitat de registre idCat
si l'ajuntament incorpora en la seva gestió interna informació cartogràfica
si fa ús de serveis de seguretat, mitjançant l'anàlisi preventiva de vulnerabilitats externes
si l'ajuntament ha aprovat normativa en matèria d'administració electrònica
si l'ajuntament ha aprovat normativa reguladora de seu electrònica
si l'ajuntament ha aprovat normativa reguladora de registre electrònic
si l'ajuntament ha implantat la FUE (Finestreta Única Empresarial)

Comenta aquest article