Informació general

La nova estació de tren de Cambrils podria entrar en funcionament a finals de 2014

Per Cristina Sierra

Aspecte de les obres al voltant del viaducte de la via del tren, a la zona esportiva municipal

La nova estació de tren a Cambrils podria ser una realitat a finals del mes de desembre de 2014, tal com va assegurar el regidor de Planificació de Ciutat –Francesc Garriga–, en el darrer ple ordinari celebrat aquest passat dimarts. El grup del NMC va aprofitar el torn de preguntes per interessar-se sobre les gestions que ha realitzat el govern municipal respecte la nova estació de tren i el seu posicionament sobre el fet que el nou Pla de Rodalies de Transport Ferroviari no arribi a Cambrils. El regidor de Planificació de Ciutat va explicar que el departament d'Obres Públiques de l'Ajuntament de Cambrils es va reunir, a finals del passat mes de gener, amb Emilio de la Torre Sánchez, que dirigeix des del Ministeri de Foment les obres que es fan a la nova via del ferrocarril Vandellòs-Tarragona.

Actualment s'estan construint les sabates i els pilars del viaducte que passa per sobre de la riera d'Alforja i la zona esportiva

Segons va apuntar Garriga, actualment s'estan executant les sabates i els pilars del viaducte que passa per sobre de la riera d'Alforja i la zona esportiva. Es tracta, segons ha pogut saber Revista Cambrils Diari Digital, d'un reforç dels pilars que s'havien fet inicialment ja que aquest viaducte, al tenir una estació incorporada, haurà de suportar més pes que els viaductes que només són de pas.
Després de l'estiu, es completarà el viaducte amb quatre bigues prefabricades i llosa de compressió. Un cop estigui enllestit el viaducte, es preveu que les obres de la nova estació comencin a principis de l'any 2014 i es posi en servei cap a finals del mes de desembre de 2014. L'empresa encarregada de l'obra és UTE AZVI COPISA i les casetes d'obra s'ubicaran a la zona esportiva.

El regidor també va manifestar que s'està tramitant un projecte modificat que contempla una reducció de l'aparcament a la meitat, una reducció de l'edifici de l'estació i la integració de l'edifici tècnic a la mateixa estació. Sobre els horaris i les connexions que tindrà la nova estació de tren, el regidor va apuntar que s'havia contactat amb la Generalitat per treballar conjuntament en l'explotació de la nova estació i que es treballarà en els accessos, la zona esportiva municipal i l'estació d'autobusos amb l'objectiu de presentar a les administracions competents projectes adequats per potenciar la nova infraestructura.

S'estan estudiant diferents propostes per desenvolupar l'actual via fèrria

Sobre el futur de l'actual via de tren, Garriga va explicar que el cap del departament d'Obres Públiques –Josep M. Vallès– i l'arquitecte municipal Víctor Pujol es van reunir amb l'arquitecte municipal de Salou, mitjançant un conveni amb ADIF, per desenvolupar l'espai que deixarà la via fèrria. A més, s'estan estudiant diferents propostes amb els recursos disponibles per millorar la permeabilitat de la ciutat i la circulació de les persones i vehicles.

Comenta aquest article