Cultura

El Servei Local de Català acull l’exposició “10 anys de Voluntariat per la llengua: un tast!”

Per Redacció

L'exposició "10 anys de Voluntariat per la llengua: un tast!" es podrà visitar fins el 23 d'octubre a l'Ateneu Juvenil

El Servei Local de Català de Cambrils porta a la seva seu l’exposició "10 anys de Voluntariat per la llengua: un tast!". La mostra, que es podrà visitar a l’Ateneu Juvenil fins el 23 d’octubre, és una exposició creada per la Direcció General de Política Lingüística, amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística, que mostra la diversitat de participants en el Voluntariat per la llengua i la manera en què el programa s’ha anat estenent a diferents àmbits de la societat des que es va crear l’any 2003. Els sis plafons i els vídeos que conformen la mostra contenen dades, testimonis i imatges tant de les parelles lingüístiques que es troben per conversar en català una hora a la setmana com de les activitats que s’ofereixen als participants.

És una exposició que s’adreça a tothom qui vulgui conèixer les curiositats del Voluntariat per la llengua i la dimensió que el programa ha adquirit pel que fa a les xifres, territorialment i des del punt de vista humà. En general, és d’interès per a qualsevol persona que vulgui conèixer com un projecte de foment de l’ús de la llengua esdevé una eina de cohesió social.

Nova edició del Voluntariat per la llengua

Amb aquest acte es donarà el tret de sortida a una nova edició del Voluntariat per la llengua a Cambrils, que durant l’octubre busca nous aprenents i voluntaris per formar parelles lingüístiques. Les noves parelles es coneixeran en una sessió formativa que tindrà lloc el dia 29 d’octubre a les 17 també a l’Ateneu Juvenil.

L’any 2013 el CNL va posar en marxa 322 parelles en tot l’àmbit del Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus (Baix Camp i Priorat), del qual forma part el Servei Local de Català de Cambrils. Fins al setembre de 2014  ja se n’han constituït 239. Les trobades de les parelles lingüístiques (un mínim d’una hora durant 10 hores) es complementen  amb  activitats culturals per practicar el català i conèixer l’entorn que el CNL ofereix també a l’alumnat dels cursos.

El programa Voluntariat per la llengua disposa d’un nou portal que recull informació de tot Catalunya i des d’on qualsevol persona s’hi pot inscriure: www.vxl.cat

Comenta aquest article