Informació general

Correus deixa de repartir diàriament a diferents barris urbans per no cobrir els llocs de treball dels carters que fan vacances

Per Raquel Samaniego

Oficina de correus de Cambrils

Els treballadors i treballadores de repartiment de Correus de Cambrils, un total de 16 persones, han volgut donar a conèixer a la ciutadania, a través d'un comunicat,  la situació de precarietat laboral que el servei de Correus ha patit aquest estiu. Tal com denuncia el comunicat, aquest estiu Correus no està donant cobertura diària a tots els barris de Cambrils. Aquest és un problema que ja es ve donant des de fa molt de temps, però aquest temps d'estiu s'hi han sumat els períodes de vacances dels carters i carteres, així com alguna baixa laboral, i pel fet que aquestes baixes no han estat substituïdes per nous treballadors, com havien fet altres anys enrere. Aquest estiu, a més de disminuir les contractacions, Correus ha suspès les conduccions que transporten la correspondència els dissabtes. Això vol dir que no entra ni surt cap objecte postal, inclosos els urgents. Només es reparteixen telegrames i burofaxs. Per tant, segons el comunicat, "Correus incompleix els seus compromisos amb els usuaris".

El portaveu dels treballadors cambrilencs, Antonio Flores, que també és delegat provincial de la CGT, assegura que els ciutadans ja veuen "com una situació normal" el fet de no repartir cada dia als barris, ja que "és un problema que ve de lluny". Tot i així, els treballadors han volgut deixar palès que el problema és que "Correus no compleix la seva obligació de Servei Postal Universal i no reparteix cada dia a tots els barris, com hauria de ser". Ara, a meitats d'agost, segons Flores, s'ha cobert una de les baixes que hi havia, però encara continuen havent alguns barris urbans que no tenen repartiment diari. Entre aquests barris que es queden sense cobertura diària hi ha l'Eixample platja, la part nord de la Parellada i el barri del Pinaret. D'altra banda, cal dir que els barris i les urbanitzacions fora del centre urbà no disposen de repartiment diari ni hivern ni estiu i això, tal i com comenta Flores, "hi ha casos que s'haurien de solucionar com el de Vilafortuny, un barri que ha crescut molt".

La causa

Segons s'explica a la carta i tal com ha afirmat Antonio Flores, aquesta mesura de no substituir les baixes i les vacances l'apliquen a d'altres poblacions i ciutats d'interior que durant l'estiu baixa el seu volum de feina, "però a les poblacions de costa passa tot al contrari, ja que s'incrementa la feina". Tot plegat, segons apunten, "dificulta l'exercici de la nostra tasca com a servei públic i incrementa el deteriorament del servei que ja pateixen molts veïns i veïnes".

Tal com assenyala el portaveu cambrilenc, Correus ha comunicat als treballadors que a partir d'aquest mes de setembre portaran a terme un estudi de personal per determinar en quina situació es troben i quants treballadors fan falta més per aquest municipi. Segons diuen, "ja fa massa temps" que "arrosseguen una plantilla insuficient i una Oficina d'Atenció al Públic en un estat molt precari i deficient", una situació que Correus ha reconegut. Segons el comunicat, l'any 2001 i davant de l'empresariat local, el Cap de Correus va prometre resoldre aquestes dues qüestions. Més tard, en el darrer estudi del 2005, Correus reconeixia la insuficiència de la plantilla però la justificava per la falta d'espai físic del local. Des de l'any 2008, l'Àrea de Classificació i Repartiment disposa d'un nou local. Tot i això, no ha servit per a que es faci el reajustament dels barris ni l'arranjament de l'Oficina d'Atenció al Públic.

"Un desajust que afecta la ciutadania i les empreses"

Els treballadors diuen que la Direcció de l'empresa justifica la manca d'inversions per la crisi econòmica: "És cert que han disminuït els enviaments publicitaris, o la venda per correu, però també és cert que els certificats , que han augmentat i requereixen més temps per al lliurament, són els que més s'endarrereixen i s'acumulen a les oficines. Tot aquest desajust perjudica la ciutadania i les empreses". Per tots aquests motius, els treballadors asseguren que contactaran amb les diverses entitats veïnals per tal d'unir esforços "per un Servei Públic de qualitat".

Comenta aquest article