Informació general

Es posa en marxa l’OAC, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà

Per Lluís Rovira i Barenys

L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez va ser present a l'acte d'inauguració de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
L’OAC ja és una realitat. Aquesta Oficina d’Atenció al Ciutadà es va inaugurar de manera oficial el passat 20 de maig en un acte presidit per l’alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, i l’alcalde de Cambrils, Robert Benaiges. Aquestes noves instal·lacions es troben situades a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament. Les obres d’adequació d’aquest nou espai s’han fet en un temps rècord. L’OAC disposa de sis taules d’atenció personalitzada i el seu objectiu bàsic és el de solucionar la majoria de consultes des d’una oficina única. Així doncs, el ciutadà no cal que es preocupi d’esbrinar a quin departament municipal s’ha de dirigir per fer el tràmit que precisa. Es preveu que un 80% de les gestions que el ciutadà fa als diversos departaments de l’Ajuntament es podran concretar en aquesta oficina. De moment s’ha establert un horari d’atenció de dilluns a dijous, al matí i la tarda, i els divendres al matí. A l’OAC es complementarà aquesta atenció personalitzada amb l’atenció telefònica de dilluns a divendres en horari de 9 del matí a 8 de la tarda, a través del número 902 35 50 50. A banda, des de la nova pàgina web de l’Ajuntament es dóna una informació i un servei on line permanent.

La imatge de l’Ajuntament

L’Ajuntament de Reus ha prestat suport logístic per a la creció de l’OAC de Cambrils. Reus disposa des de fa temps d’un servei similar al que estrena ara Cambrils. L’alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, va destacar la importància d’aquest servei, “vosaltres sereu la primera imatge que molts ciutadans tindran de l’Ajuntament”, va dir l’alcalde reusenc al personal de l’oficina. Pérez també va manifestar la seva satisfacció per haver contribuït a donar suport a aquesta iniciativa. L’alcalde de Cambrils, per la seva banda, es va referir a l’Ajuntament de Reus com al “germà gran” i va dir, un cop més, que s’establirien més acords de col·laboració entre els dos municipis. L’espai que ara per ara ocupa l’OAC no és massa gran, però de moment és suficient, segons va manifestar el mateix personal, ja que es necessita un temps de rodatge. L’Ajuntament ja preveu una futura ampliació d’aquestes instal·lacions d’aquí a un parell d’anys.

§ L'Ajuntament estrena web§

La nova web de l'Ajuntament ja és a la xarxa des del passat 22 de maig i complementa el servei d'informació i atenció que es dóna, de manera personalitzada, a l'OAC. La nova pàgina està distribuïda en tres blocs diferenciats que agrupen la informació de la ciutat i l'estructura de l'Ajuntament, per un costat, els enllaços als departaments, per un altre i, finalment, les notícies i l'agenda del mateix Ajuntament. Un dels objectius que es persegueix amb aquesta pàgina web és d'acostar els tràmits burocràtics de l'Ajuntament als ciutadans, "hi ha documens que es poden baixar des de la pàgina web. Un cop omplerts, amb una sola visita a l'Ajuntament se soluciona un tràmit", va explicar l'alcalde, Robert Benaiges, el dia de la presentació. L'ampliació d'aquest servei permetrà, en un futur, fer la tramitació on-line. També cal destacar que des de cada departament s'introdueix la informació de manera directa a l'apartat que li correspon.

§ Pàgina web del Patronat de Turisme§

Al mateix temps, el Patronat de Turisme també ha posat en funcionament la seva nova pàgina web, que ja va ser presentada en el marc de la passada edició de Fitur, a Madrid. L'estructura d'aquesta pàgina és força simliar a la de l'Ajuntament tot i que conté una informació dirigida al turisme. En un dels apartats es descriuen els serveis del mateix Patronat de Turisme. També disposa d'un buscador per a allotjaments, restaruants, immobiliàries i d'altres serveis turístics.

Comenta aquest article