Informació general

L'alcalde de Salou acorda amb ADIF el retorn al municipi dels terrenys afectats per l'actual via del tren

Per Redacció

Aspecte que tindrà la futura rambla del centre de Salou, amb pàrquing soterrani i el Tramcamp

Segons les previsions oficials, el 2012 començarà a operar el corredor del Mediterrani, una data en què també es desmantellarà l'actual traçat urbà ferroviari per reconvertir-se, més endavant, en les vies del Tramcamp. L'alcalde de Salou, Pere Granados, i diferents membres del consistori salouenc, es van reunir amb el delegat de patrimoni d'ADIF de la zona de Catalunya i Aragó, Francisco Yerbes, i amb la cap de gestió patrimonial, Elena Ruiz, per tractar sobre el futur dels terrenys pels quals passa l'actual línia que transcorre pel centre de Salou.

El govern de Salou, "conscient que cal donar un impuls definitiu a una futura rambla per a la ciutat i trencar amb les actuals barreres que té el municipi" ha pactat amb ADIF que abans de l'estiu s'enllestirà un conveni bilateral pel qual es determinaran que els drets urbanístics de les sis hectàrees de terrenys repartits al llarg dels dos quilòmetres seran per al municipi de Salou amb la condició que els beneficis de la venda dels terrenys reverteixin en la construcció de la nova estació de la ciutat i en la urbanització de tot aquest tram.

En aquest sentit, l'alcalde expressava als responsables d'ADIF la preocupació perquè s'acompleixin els terminis marcats ja que "no ens podem permetre que es desmantelli la via i que els terrenys del centre de Salou quedin deserts". I és que en aquesta mateixa rambla, a l'espai central del municipi, un cop desaparegui la via fèrria, s'hi instal·larà el traçat del Tramcamp. Malgrat tot, en cas que l'arribada del tramvia s'allargui en el temps, des de l'Ajuntament de Salou es preveu tirar endavant la urbanització de la zona i la reparcel·lació dels solars per tal que s'iniciï la construcció d'una rambla que no costarà diners a la població.

Comenta aquest article