Informació general

La Cambra de Comerç i els alcaldes de Cambrils, Reus i Riudoms reclamen de nou el desdoblament de la carretera de Misericòrdia

Per Raquel Samaniego

Reivindiquen que aquesta carretera es converteixi en una autovia que enllaci les ciutats de Reus i Cambrils, els dos eixos principals del sud de la comarca del Baix Camp

Les localitats de Cambrils, Reus i Riudoms tornaran a reclamar a la conselleria d'Obres Públiques de la Generalitat el desdoblament de la carretera de Misericòrdia, la T-3141, després de considerar el projecte de millora que va presentar amb anterioritat aquest departament. La intenció és que aquest vial de comunicació, que és un dels eixos centrals de la comarca del Baix Camp, compti amb la qualitat i la seguretat viària que és reivindicada des de fa anys per les diferents institucions que han estat al capdavant al territori, així com també per tots els usuaris que han utilitzat aquesta carretera de manera habitual. Actualment, són 17.000 vehicles diaris els que passen per aquesta, caracteritzada per ser la més curta en distància entre Cambrils i Reus però també la que té més tombs i un enregistrament d'accidents més alt. Per tot això, el propòsit de les tres poblacions per les que passa la carretera és que deixi de tenir un carril per cada sentit i passi a tenir-ne dos, a banda de millorar-ne els accessos, les sortides als camins i l'ampliació del voral.

Ahir els tres alcaldes, el de Cambrils —Robert Benaiges—, el de Reus —Lluís Miquel Pérez— i el de Riudoms —Josep M. Cruset— es van reunir a la Cambra de Comerç de Reus. D'aquesta trobada va sorgir la necessitat de convocar una entrevista amb el conseller Joaquim Nadal per traslladar-li les seves valoracions. Demanaran, en primer lloc, que s'aturi el projecte presentat i que reconsiderin les necessitats reals de futur. Segons van comentar ahir tots tres, juntament amb el president de la Cambra —Isaac Sanromà—, valoren "positivament l'esforç del departament en plantejar un projecte de millora", però afirmen que "no s'adapta a la realitat del territori ni a les necessitats futures, ja que és una zona amb dinamisme creixent, que acollirà diversos projectes d'àmbit econòmic, també impulsats per la Generalitat".

Una via que permeti tancar l'anella del Camp

L'alcalde de Reus, a banda de donar les gràcies per la implicació i lideratge de la Cambra i el seu president en aquest tema, va fer esment de la majoria de vies de comunicació del Camp que disposen d'aquest desdoblament i, per tant, compten amb una qualitat i seguretat viària òptima pel desenvolupament del Baix Camp i del Camp de Tarragona en general. "Tenim autovia de Reus a Salou, de Salou a Tarragona, de Tarragona a Reus, de Tarragona a Valls, passant també per Alcover. Ens falta aquesta de Cambrils a Reus, que precisament és la més lògica perquè configura la unió entre els dos eixos principals de la comarca", manifestava

Aquesta nova infraestructura viària permetria tancar l'anella del Camp en aquestes quatre vies i estructurant la comunicació, segons defineixen "deficient", de tot el Baix Camp sud amb els principals nuclis de serveis i comunicació de la zona.

Increment del flux viari amb el nou polígon industrial

A través d'aquesta carretera s'accedirà en un futur al polígon industrial 'Mas de Don Filip', ubicat en terme riudomenc però molt proper a Cambrils. Es preveu que aquest flux de vehicles que hi ha actualment —17.000 diaris— incrementi considerablement quan es posi en funcionament. Segons Sanromà, podrien arribar als 20.000. "És per això que necessitem quatre carrils", sentenciava.

Per la seva part, Pérez explicava que no estan en contra del projecte presentat, sinó que volen que es reconsideri. "No cal córrer, s'han de pensar les coses, ja que en aquest eix sorgiran projectes de caràcter industrial. Es tracta de ser pragmàtics i pensar en el futur. A més, també s'han de pensar en els accidents que hi ha hagut al llarg dels anys. Per tot això, esperem que en uns 10, 15 o 20 anys aquesta carretera pugui ser una realitat", apuntava.

Turistes de Cambrils que accedeixen per Misericòrdia

Cambrils compta cada temporada estival "amb un gran nombre de persones que arriba a la ciutat a través d'aquesta carretera, com per exemple, els que provenen de tot l'eix de l'Ebre i els que circulen per la carretera de Montblanc". Aquesta és una afirmació del seu alcalde, Robert Benaiges, que reclama també el desdoblament per tal de que la via tingui la importància que li correspon. "Si volem ser la segona àrea metropolitana de Catalunya hem de tenir les infraestructures necessàries", assegurava.

Per últim, el cambrilenc va afegir que aquesta és una carretera "complexa, a causa de les indústries que hi ha, zones esportives, camins, etc.", però tot i així, "treballarem plegats per aconseguir aquest objectiu de màxima qualitat".

Una nova infraestructura a Cambrils serà l'autovia que unirà el final de la carretera de Misericòrdia amb el vial de Cavet. Segons va explicar Benaiges, el projecte s'està acabant de redactar i restarà que la Generalitat aporti el finançament corresponent.

Per la seva part, l'alcalde de Riudoms —Josep M. Cruset— va comentar que la localitat que ell encapçala és la que més terme aporta en aquesta carretera. Per això, "estem disposats a cedir el terreny que faci falta per fer aquesta millora que demanem. A més, han de tenir en compte els usuaris del futur polígon industrial es nodriran dels beneficis d'aquesta també futura carretera".

L'alcalde de Riudoms —Josep M. Cruset—, el de Reus —Lluís Miquel Pérez—, el president de la Cambra —Isaac Sanromà— i l'alcalde de Cambrils —Robert Benaiges— durant la roda de premsa

Comenta aquest article