Informació general

Es crea la marca 'Muntanyes de la Costa Daurada' per fomentar el turisme a l'interior del Baix Camp

Per Redacció

Tram de serralada prelitoral entre Santa Marina (Pratdip) i el poble abandonat de Remullà (Vandellòs)

El Consell Comarcal del Baix Camp ha impulsat la creació de la marca turística 'Muntanyes de la Costa Daurada' gràcies a la subvenció de 123.000 euros que ha aconseguit del Fons FEDER 2007-2011, que finança el 50% del projecte per fer la seva imatge corporativa i la campanya de comunicació. Aquest projecte està valorat en 246.000 euros i és una fase del Pla de Foment turístic per promoure el turisme com a sector de dinamització econòmic de 19 municipis de la comarca.

Els municipis que es beneficiaran d'aquestes accions de foment turístic són Albiol, Arbolí, l’Aleixar, Alforja, Almoster, Argentera, les Borges del Camp, Botarell, Capafonts, Colldejou, Duesaigües, al Febró, Maspujols, Prades, Pratdip, Riudecanyes, Riudecols, Vilanova d’Escornalbou, Vilaplana.

Les accions a realitzar

Concretament les accions a realitzar són: creació de la marca i el manual d’imatge corporativa, realització del pla de marquèting i del pla de comunicació, elaboració de materials de difusió (catàleg, rutes, guies de serveis turístics, mapes...), elaboració de materials de marxandatge i renovació de la web turística. Aquestes actuacions es desenvoluparan durant l’any vinent, en paral·lel a la realització d’altres accions previstes al Pla de Foment Turístic.

La presidenta del Patronat Comarcal de Turisme —Coia del Río— ha explicat que aquestes accions finançades pel FEDER complementen les actuacions previstes en el Pla de Foment turístic per a aquest any 2009 i que són: el centre d’interpretació natural i etnogràfic de les muntanyes de Prades i el projecte de senyalització turística. En el primer cas, l'objectiu és difondre els valors naturals i etnogràfics de la serralada, així com potenciar els productes agroalimentaris de qualitat. Disposarà de material audiovisual; un espai on escoltar els sons de la natura; un espai de descoberta amb els sentits del tacte i la vista; un altre espai sobre la gastronomia de la zona i un últim espai més etnogràfic sobre la relació de l’home i la natura, i els vestigis del Comptat de Prades.

Pel que fa al de senyalització, té per objectiu crear sensació d’espai turístic integral dels 19 municipis inclosos dins del Pla de Foment Turístic Muntanyes de la Costa Daurada mitjançant la col·locació de senyalització només als nuclis urbans. Es col·locaran 40 cartells d’entrada als municipis; 26 cartelleres informatives de població amb la informació bàsica del recursos i serveis turístics de cada municipi; 106 plaques de senyalització de patrimoni arquitectònic i monumental; 102 banderoles direccionals; i 5 taules interpretatives del paisatge per aprofitar les bones vistes que pot tenir el visitant de tot el nostre entorn i de la costa des dels miradors naturals de l’Albiol, l’Arbolí, Colldejou i la Febró.

Aquests dos projectes estan en fase d’execució i estaran finalitzats a finals d’aquest any 2009. La inversió que es farà aquest any serà de 360.000 euros

Altres accions a emprendre

També es crearà un altre centre d'interpretació a Riudecanyes, un centre d’informació i d’acollida de visitants de la Serra de Llaberia a Pratdip, i un Centre de promoció de l’escalada a Arbolí. A banda, es realitzaran noves rutes i productes turístics per donar a conèixer els valors d’aquesta zona. El Pla de Foment també inclou actuacions relacionades amb la millora de la qualitat dels serveis turístics existents actualment.

El president del Consell Comarcal del Baix Camp —Josep Masdeu—, ha explicat que aquestes actuacions formen part de l’eix central de la gestió de l’ens comarcal que té per objectiu la dinamització econòmica i la creació d’ocupació. Així, els ajuts FEDER se sumen a altres iniciatives i recursos que el Consell està posant a disposició d’aquest objectiu com són els ajuts Leader per fomentar la inversió de la iniciativa privada en els municipis d’interior, els ajuts del PUOSC, els programes de formació i el plans d’ocupació.

Comenta aquest article