Informació general

El traçat de la nova via del tren afectarà el camp de futbol

Per Lluís Rovira i Barenys, Èlia Bellmunt

Una de les columnes del viaducte estarà entre el camp de futbol i la tanca exterior
El traçat de la nova via del tren i la futura estació afectaran els terrenys del camp de futbol. L’abast real de l’afectació no es va conèixer fins ara fa un parell de mesos, quan es van rebre a l’Ajuntament els plànols d’ocupació temporals. En aquests plànols es va veure com un pilar del viaducte situat entre l’actual tanca i el camp de futbol queda gairebé a tocar del terreny de joc. Per aquest i d’altres motius a inicis d’octubre una representació de l’equip de govern de l’Ajuntament de Cambrils va viatjar a Madrid per entrevistar-se amb els responsables de Renfe. “Ens van dir que no hi hauria cap problema per fer modificacions. Quan se sàpiga quina és l’empresa constructora ens reunirem per reorganitzar la zona i mirar que afecti el menys possible el camp de futbol”, explica Joan Recasens –regidor d’Urbanisme–.

Mentre durin les obres està clar que aquestes afectaran el camp de futbol, però malgrat això, l’alcalde –Robert Benaiges– té clar que sempre hi haurà tres camps de futbol en actiu: “el compromís és mantenir tres camps de futbol sempre en actiu durant les dues o tres temporades que durin les obres. Si no es poden utilitzar els actuals camps se n’utilitzaran d’altres i un d’aquests també serà de gespa, segurament artificial, i no estarà al mig de la pista d’atletisme. Si és així, en el futur passarem a tenir dos camps de gespa artificial”.
Un cop acabades les obres, es preveu que es pugui jugar amb normalitat al camp de futbol. A l’hora de pensar la reorganització de la zona es contempla com a alternativa la zona esportiva que quedarà entre el límit superior del Parc del Pinaret i fins a arribar al nou traçat de la via fèrria.

Expropiacions

El traçat de la nova via fèrria comporta l’expropiació de terrenys urbanitzables al polígon de Belianes. De moment ja s’han fet dues actes d’expropiació prèvies amb els afectats de la zona de Belianes. Segons els primers contactes mantinguts entre Ajuntament i Ministeri, sembla ser que els preus que estaria disposat a pagar el Ministeri són inferiors als preus de mercat per un terreny d’aquestes característiques: “ells no diuen cap xifra exacta, però no es pot anar a un preu de sòl rústic en una zona industrial i en una zona urbana”, considera Recasens.

Estació d’autobusos

En un futur l’estació d’autobusos també es traslladarà a tocar de la nova estació de tren. L’actual estació d’autobusos queda en uns terrenys que estaran al costat del teatre-auditori. Es preveu posar en marxa una línia d’autobús urbà que circuli amunt i avall de la riera, passant per la caserna de la Guàrdia Civil, la caserna dels Mossos d’Esquadra, el tanatori, l’estació de tren i el polígon de Belianes.

Pas de vianants

A l’actual estació de tren a l’Eixample s’hi havia previst un pas subterrani per a vianants. El futur trasllat de l’estació ha fet reconsiderar la situació, motiu pel qual s’estudiarà la possibilitat d’arranjar com a pas de vianants en superfície l’antic pas a nivell del carrer de Barcelona.

Nova llei

A inicis d’any va entrar en vigor una llei que no permet constuir a menys de vint metres de la via del tren. Aquesta normativa té aturades diverses promocions, amb llicència posterior a l’entrada en vigor de la llei, a l’avinguda de la Mare de Déu de Montserrat. És per això que des de l’Ajuntament de Cambrils s’ha demanat a Patrimoni de Renfe que delimiti exactament la zona de desafectació a partir d’on s’han de comptar els vint metres: “demanarem al GIF (Gestor de Infrastructuras Ferroviarias) que ho redueixi al mínim perquè es pugui construir tot. És un tram urbà que quan es traslladi la via ja no tindrà sentit”, considera Joan Recasens –regidor d’Urbanisme–.

Comenta aquest article