Informació general

L'1 d'octubre es posarà en marxa la integració tarifària del transport públic al Camp de Tarragona

Per Berta Ruiz

Parada del bus a l'avinguda de la Diputació, ahir a la tarda

A partir d'aquest proper 1 d'octubre es posarà en marxa un sistema tarifari integrat del transport públic al Camp de Tarragona. Així ho anunciava aquesta mateixa setmana el secretari per a la Mobilitat –Manel Nadal–.

Aquest nou sistema dividirà el territori del Camp de Tarragona en dues zones: la zona 1 serà un sector únic, mentre que la zona 2 estarà dividida en quatre sectors.
La primera en posar-se en marxa serà la T-MES que costarà 42 euros a la zona 1; 66,70 euros a la zona 2 i 90,10 euros a la zona 3 –que correspondrà als viatges entre els diferents sectors de la zona 2–. Amb aquesta targeta es podrà viatjar durant tot un mes per les diferents zones integrades d'aquesta xarxa de transport. La zona 1 està compresa entre Cambrils i Torredembarra per la zona de la costa, i per les poblacions de l'Alforja, l'Aleixar i l'Albiol a l'interior. La resta del territori serà la zona 2, que a la vegada estarà dividida en quatre sectors.

De moment, aquest sistema s'aplicarà només al transport d'autobusos, tot i que en un futur podria aplicar-se també al transport ferroviari. A més, tot i que ara es posi en marxa la targeta T-MES, més endavant s'aniran incloent altres targetes com la T-10 o la T-10/30, en funció del nombre de viatges que s'hi podran realitzar. Tot plegat, suposarà per a l'usuari una reducció en les actuals tarifes de transport

"Un avenç molt important pel Camp de Tarragona"

Sobre la posada en marxa de la integració tarifària, l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– va valorar-la molt positivament ja que segons va comentar "suposa un avenç molt important pel Camp de Tarragona. Aquest era un dels objectius prioritaris de la nova Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM), que amb un bitllet puguis utilitzar tots els mitjans de transport públic i que es pugui connectar amb qualsevol punt del Camp". Segons va explicar Benaiges, "serà un avantatge des del punt de vista de l'usuari que no caldrà que faci diverses compres de bitllets, i tot i que haurà de fer transbord, tindrà la possibilitat d'arribar a qualsevol punt. Això és molt positiu, perquè a més va acompanyat de noves línies, i acompanyat d'un estudi molt seriós sobre la mobilitat a tot el Camp".

Comenta aquest article