Informació general

El treball en xarxa per tal d'ajudar els alumnes amb trastorns centren les jornades emmarcades en el PEC

Per Anna Fargas

Imatge d'una de les taules rodones en la que va intervenir Salvador Matas

"L'educació avui: el repte del treball en xarxa" va ser el títol de les jornades que es van dur a terme ahir al matí al Centre Cultural sota l'empara del Projecte Educatiu de Ciutat de Cambrils (PEC). Tal i com va explicar Salvador Matas –regidor d'Educació i Polítiques Actives d'Ocupació– en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, les jornades van girar entorn "la problemàtica creixent d'alumnes amb problemes de conducta a l'escola i l'institut".

Les jornades, en les que s'hi van inscriure unes 70 persones, es van dividir en una ponència i una taula rodona. En la ponència inicial hi van intervenir Francesc Vilà –psicoanalista, director de l'Àrea Social de la Fundació Cassià Just– i Rosa M. Miró –pedagoga, Institució Balmes I–, i va portar el títol de "L'aventura de fer-se gran a la societat del coneixement. El jove Indiana Jones té problemes". Aquestes dues intervencions van introduir les jornades parlant del què és l'educació i quins tipus d'alumnes es poden trobar els agents implicats.

La taula rodona es va realitzar per torns ja que hi va intervenir un nombre elevat de professionals, i va girar entorn del tema principal de la jornada, "Intervenció a l'escola en els trastorns de conducta: un treball en xarxa". En la taula hi va intervenir la cambrilenca Míriam Garcia Caballero –Mestra d'Educació Especial del CEIP Cambrils– i Salvador Matas, que va plantejar com es veu el treball en xarxa des de l'Ajuntament de Cambrils i és, tal i com va explicar Matas, "implicant a tots els agents d'un mateix territori, personal de les escoles, dels EAP (Equips d'Assessorament i orientació Psicopedagògica), del Departament d'Educació i tècnics municipals de diverses àrees, en la mateixa feina per tal de treballar conjuntament".

En aquesta taula també hi van intervenir Francesc Roig –inspector en cap adjunt, responsable territorial de l'àmbit de coordinació del territori i del treball en xarxa (UEC, USEE, Absentisme, CTIC, Hospital de Dia)–, José Luís Gonzàlez –psiquiatre, coordinador del CSMIJ de Reus–, Neus Ferré –psicopedagoga de l'EAP T-02 Baix Camp– i Francesc Vilà i Rosa M. Miró; Cinta Moriones –directora de l'EAP T-02 Baix Camp– va ser la moderadora.

En finalitzar la taula rodona es va realitzar un debat obert amb els participants en les jornades, la cloenda va anar a càrrec de Vicenç Villena –director dels Serveis Territorials d'Educació de Tarragona–, i la jornada va finalitzar amb un dinar amb tots aquells assistents que ho van desitjar.

Treballar conjuntament família i escola, un dels objectius del PEC

Les jornades es van emmarcar en el Projecte Educatiu de Ciutat perquè tal i com va explicar Salvador Matas "un dels temes que treballa el PEC és com atendre a la diversitat, com fer que tots els alumnes tinguin el tracte que es mereixen i que els permeti assistir correctament a l'escola i treure uns resultats acadèmics acceptables". El tema central de les jornades va ser "el treball en xarxa" i aquest és un tema que, tal i com va comentar Matas, "interessa al PEC, que és aconseguir treballar conjuntament família i escola". Precisament, la conclusió que es va extreure de les jornades va ser la necessitat de treballar de forma conjunta de tots els agents implicats amb els alumnes amb algun tipus de trastorn.

Comenta aquest article