Informació general

Se celebra a Cambrils el Dia Mundial del Consumidor amb diverses activitats informatives

Per Berta Ruiz



Moment de la xerrada, ahir a la tarda  a la sala d'actes del Casal
Amb motiu del Dia Mundial del Consumidor, que serà aquest proper dissabte 15 de març, el Consell Comarcal del Baix Camp juntament amb la col·laboració de l'Agència Catalana del Consum i l'Ajuntament de Cambrils van organitzar ahir a Cambrils un seguit d'activitats relacionades amb el consum.

Pel matí, es va organitzar un joc de preguntes i respostes als alumnes de secundària de l'IES Ramon Berenguer IV, amb el què van poder aprendre a actuar adequadament com a consumidors en diferents casos de la vida quotidiana.

Consells sobre l'adquisició de productes i serveis

D'altra banda, per la tarda, es va oferir una xerrada a la sala d'actes del Casal Municipal de la Gent Gran, a càrrec de la coordinadora comarcal del consum del Consell Comarcal del Baix Camp –Natàlia Vergés–. En aquesta xerrada es van donar diferents consells i explicacions sobre com actuar davant de la compra o adquisició de productes i serveis. Segons va explicar Natàlia Vergés a Revista Cambrils Diari Digital, les diferents qüestions que es van abordar van ser temes com: els contractes fora de servei mercantil, és a dir, aquells en els què comprador i venedor estan fora d'una botiga o establiment, per exemple, la venda de productes durant una excursió o viatge. També es va parlar sobre la garantia dels béns de consum o els drets i les obligacions que tenim com a consumidors quan portem un aparell o electrodomèstic a reparar o quan un servei tècnic es desplaça fins al nostre domicili a fer algun tipus de reclamació. Segons comentava Natàlia Vergés, "hem de tenir en compte una sèrie de qüestions com que ens han de fer un pressupost previ, ens han de lliurar una factura i ens hem de fixar en la informació que contenen aquests documents".

També es van tenir en compte d'altres qüestions com la tarifació addicional –que inclouen en el servei d'algun tipus de trucades o missatges amb determinats prefixos–. Els viatges combinats, que tenen a veure amb la contractació de viatges a través d'agències, sobre els quals també tenim dret a demanar tota una sèrie d'informació sobre el dret d'anular un contracte signat o la tornada d'un tant per cent dels diners, tenint en compte el temps de reclamació. També es va abordar el tema de la Televisió Digital Terrestre, que a partir del 3 d'abril de 2010 entrarà en funcionament, i que per tant, cal fer una adaptació, ja sigui a través d'un aparell amb TDT integrat o amb un aparell descodificador.
Un altre dels temes que es van plantejar en la xerrada van ser les revisions de gas, tant de butà com de gas –que sovint plantegen problemes d'estafes o d'inspeccions falses–. Segons comentava Natàlia Vergés, "moltes vegades passen instal·ladors que diuen ser d'una companyia que no són o passen abans d'hora. Els hi cobren per serveis que no eren necessaris". Finalment, es va explicar el procediment de la reclamació en el moment en que es vulneri algun dels drets del consumidor. Des de les oficines d'atenció al consumidor, es detallen els passos que s'han de seguir a l'hora de plantejar una reclamació: on s'han de dirigir els consumidors, què s'ha de presentar o quin és el procediment".

Comenta aquest article