Informació general

S'obre al trànsit la variant de l'N-340 abans del que estava previst

Per Anna Fargas

Imatge d'un dels primers cotxes que va entrar a l'autovia, mentre un operari acabava de fer visible la senyal informativa

El Ministeri de Foment va obrir durant el dia d'ahir al trànsit el tram de la variant de l'N-340 entre la rotonda de Vilafortuny i Mont-roig del Camp.  Recordem que el subdelegat del govern, Joan Maria Abelló, en la visita d'obres que va fer a la variant aquest passat 14 de febrer va comentar que el nou traçat s'obriria al trànsit "l'abril o el maig d'aquest any".

Degut a la rapidesa amb que Foment va anunciar aquesta obertura al trànsit es van trobar amb alguns contratemps a l'hora d'obrir la variant, ja que es va haver d'esperar a col·locar algunes senyalitzacions que m
ancaven a l'inici del tram a l'alçada de Mont-roig del Camp. Així que mentre que en l'inici del tram de Mont-roig l'obertura al trànsit es va endarrerir, a Cambrils, en la rotonda situada a l'alçada de la Cooperativa Agrícola, es va obrir el carril d'incorporació en sentit Tarragona a l'1 del migdia.

Disminució de les congestions de trànsit a l'N-340 al seu pas per Cambrils

En el matí d'avui ja s'ha pogut observar una disminució molt notable del trànsit de la N-340 en el seu pas per Cambrils, fins i tot en les hores punta de més congestió. En aquest sentit Robert Benaiges, alcalde de Cambrils, va valorar molt positivament aquesta obertura ja que "
és una infraestructura que feia molts anys que havia d'estar feta i que allibera als municipis de la costa d'un problema molt greu de trànsit, d'accidentalitat i col·lapses sobretot en l'època de l'estiu; a més l'N-340 sempre ha sortit en les estadístiques com una de les carreteres amb més accidentalitat del territori".

Pel que fa al nou ús de l'N-340 al seu pas per Cambrils, Robert Benaiges va comentar que "
per fi tindrem alliberat el nostre traçat de l'N-340 que podrem fer servir com a carrer del municipi que connectarà els diferents barris de la ciutat d'una manera molt més còmode i segura que actualment". De totes maneres, Benaiges va explicar que cal esperar els tràmits de desafectació que s'han de tractar de forma conjunta amb Mont-roig, Vinyols, Vila-seca i Cambrils i el Ministeri de Foment, que és qui ha de donar una subvenció per quilòmetre desafectat. Robert Benaiges va comentar que "en el cas de Cambrils el projecte és molt ambiciós perquè hi ha un pont de formigó enorme que travessa la ciutat que s'ha de convertir en un espai urbà, és un projecte que tenim enllestit i que, en el moment en què es produeixi la desafectació de manera formal, tirarem endavant".

Comenta aquest article