Camp

Turisme

L'Ajuntament de Salou, present a les 'Spain Talks' a l'Ambaixada d'Espanya a Londres

L'alcalde Pere Granados defensa a la capital del Regne Unit la sostenibilitat i la qualitat turística del municipi

Per Redacció

Pere Granados, participant en una de les taules rodones de la jornada
Pere Granados, participant en una de les taules rodones de la jornada | Cedida

Els alcaldes i màxims representants dels membres de l'Aliança de Municipis Turístics de Sol i Platja (AMT) —Adeje, Arona, Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Salou, San Bartolomé de Tirajana i Torremolinos— s’han reunit a Londres en una trobada institucional d’alt nivell per consolidar la seva estratègia conjunta de promoció i reforçar la seva presència en el mercat britànic, el primer emissor de turistes cap a Espanya. La sessió, sota el títol de 'Spain Talks', ha tingut lloc en un dels salons nobles de l’ambaixada d’Espanya al Regne Unit i ha estat organitzada per l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) de Londres.

L’esdeveniment ha reunit destacats representants del sector turístic internacional, com el CEO de Jet2holidays, Steve Heapy, així com una àmplia representació institucional dels municipis que formen part de l’Aliança de Municipis Turístics de Sol i Platja (AMT).

La sessió ha estat moderada per Lucy Huxley, editora de la prestigiosa revista especialitzada Travel Weekly, i ha comptat amb una nodrida assistència de mitjans de comunicació britànics especialitzats en viatges i turisme.

L’acte ha estat inaugurat per l’ambaixador d’Espanya al Regne Unit, José Pascual Marco, i pel director de l’Oficina Espanyola de Turisme a Londres, Manuel Butler, que han destacat la importància estratègica del mercat britànic per al conjunt del turisme espanyol.

Captació i fidelització del visitant

En la seva intervenció, Pere Granados ha defensat amb fermesa la necessitat de consolidar un model turístic basat en la qualitat, la diversificació de l’oferta i la sostenibilitat integral: “Aquestes trobades ens permeten enviar un missatge clar, d’unitat i compromís entre els principals municipis turístics d’Espanya. Compartim reptes, però també una mateixa visió: créixer en qualitat i sostenibilitat”. Granados ha remarcat que “a Salou no hi ha turismofòbia, sinó una clara consciència que el turisme és el motor de la nostra economia i que els visitants són estimats i respectats”.

Pel que fa a la captació i fidelització del visitant, l’alcalde ha subratllat la importància de garantir una experiència de qualitat, diversificada i adaptada als nous valors: “Només podrem consolidar una relació duradora amb els visitants si oferim un producte competitiu, que alhora sigui sostenible mediambientalment, socialment i econòmicament”.

En aquest sentit, Granados ha detallat diversos projectes que impulsa Salou per reduir la petjada de carboni i avançar cap a un entorn més saludable i amable per a les persones. Ha destacat les actuacions en mobilitat sostenible, la transformació integral de l’avinguda Carles Buïgas, la renaturalització de places i parcs, i la recuperació del litoral a través del Camí de Costa, que connecta natura i patrimoni paisatgístic. Finalment, Granados ha incidit en la importància de comunicar els esforços municipals en matèria de sostenibilitat.

Comenta aquest article