Informació general

Castells

El Parlament de Catalunya aprova millorar l'assitència en les actuacions castelleres

El govern haurà d’obrir una línia de subvencions destinada a la inversió en mesures d’assistència als locals de les colles castelleres i que es garanteixi la instal·lació de desfibril·ladors automàtics

Per Redacció

Els Xiquets de Cambrils aixecant el 4 de 6, el passat 13 d'abril, a la plaça del Setge
Els Xiquets de Cambrils aixecant el 4 de 6, el passat 13 d'abril, a la plaça del Setge | Andreu Dalmau
El Parlament de Catalunya ha aprovat instar el Govern a impulsar mesures destinades a millorar l’assistència a les actuacions castelleres. Actualment, no hi ha cap normativa que reguli quins han de ser els dispositius sanitaris mínims que s’han de tenir en compte en qualsevol actuació castellera. Per aquest motiu, s’ha aprovat una proposta de resolució per ampliar el contingut del Decret 30/2015 referent als mitjans sanitaris mínim. 
 
La proposta de resolució aprovada, també insta l’Executiu a cooperar amb la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya i amb iniciatives de centres de recerca i investigació que treballin en la millora dels elements d’assistència per als castellers, especialment el casc i els protectors bucals. Finalment, el govern haurà d’obrir una línia de subvencions destinada a la inversió en mesures d’assistència als locals de les colles castelleres i que es garanteixi la instal·lació de desfibril·ladors automàtics. Aquesta proposta de resolució ha estat impulsada pels grups parlamentaris de Junts i Esquerra Republicana.
 

Comenta aquest article