Informació general

L'Àrea de Medi Ambient va oferir ahir a Cambrils un servei de consulta i assessorament sobre el consum energètic

Per Berta Ruiz



Trinidad Muñoz i Eduardo Boné, ahir, a les instal·lacions de l'OAC
Durant tota aquesta setmana s'està celebrant a Catalunya, la Setmana de l'Energia, per tal de difondre consells i coneixements en la reducció de l'energia i un consum més racional de la mateixa.
Amb aquest objectiu, des de l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Cambrils es va posar a disposició de tots els ciutadans, durant tota la jornada d'ahir dimecres, un consultor energètic per assessorar sobre la reducció de l'energia i el seu ús més eficient.

L'empresa Mediterrània-CIE va ser l'encarregada de facilitar aquest servei ahir a Cambrils, amb la instal·lació d'un punt d'informació a l'Oficina d'Atenció Ciutadana. El responsable de l'Àrea de Cooperació de Mediterrània –Eduardo Boné– i la responsable de l'Àrea d'Educació Ambiental –Trinidad Muñoz– van ser els encarregats d'atendre les preguntes i els dubtes de la gent que va acostar-se a aquest servei.

"Amb petits detalls es pot estalviar energia i diners"

Segons va explicar Eduardo Boné a Revista Cambrils Diari Digital, "a la gent que ve aquí amb diferents dubtes sobre el consum d'energia i els seus hàbits quotidians, els fem un qüestionari i ens interessem per allò que la gent sap i allò que la gent no sap sobre qüestions del dia a dia: sobre la llum, l'aigua, el cotxe, la rentadora o els electrodomèstics que es tenen a casa. Després d'aquest qüestionari es dóna un diagnòstic elaborat per l'Institut Català d'Energia (ICAEN) per saber si el consum que se'n fa és responsable, quines coses fan bé i quines no i aquells aspectes que es poden millorar". Un servei per donar informació, però alhora rebre informació sobre la percepció que té la gent i l'energia.

Un dels objectius, d'aquest tipus d'activitat, segons explicava Eduardo Boné, és explicar a la gent que amb detalls petits es pot estalviar, no només energia, sinó també diners. De fet, un dels principals consells que es dóna des d'aquest servei té a veure amb "el confort i la peresa de la gent". Per Eduard Boné, "la gent pensa que no passa res si deixo la llum encesa o que no passa res si es posa la rentadora a mitja càrrega. És una mica de peresa i ignorància. Petits detalls que es poden fer en el dia a dia, per arribar al confort d'altres maneres".

Comenta aquest article