Societat

Teatre

Alumnes de l'institut escola Joan Ardèvol representen l'obra «Fortalesa al cel», la història de Julia Hill vivint dos anys dalt d'una seqüoia

Julia Hill va escriure el llibre "The legacy of Luna" després de passar dos anys dalt de l'arbre, de desembre de 1997 a desembre de 1999, per evitar la seva tala i la de tot un bosc

Per Berta Ruiz

Un moment de la representació teatral presentada ahir al matí a l'escola
Un moment de la representació teatral presentada ahir al matí a l'escola | Berta Ruiz

Els alumnes de segon d'ESO de l'institut escola Joan Ardèvol van presentar, ahir al matí, el projecte de teatre musical titulat "Fortalesa al cel". L'obra és una adaptació del llibre "The legacy of Luna" de Julia Hill. La representació aborda la història d'una jove, la Julia Hill, que el 10 de desembre de 1997 es va enfilar dalt de la copa d'una seqüoia –a la qual va anomenar Luna– en la seva lluita per salvar l'arbre de la tala i tot un bosc. El que ella es pensava que seria una "asseguda" de dues o tres setmanes es va allargar durant dos anys, fins el desembre de 1999. La seva intenció era aturar la progressiva deforestació que duia a terme l’empresa Pacific Lumber al poble californià de Stafford. Durant aquest període va passar tota mena de calamitats i assetjaments.

Adaptació del llibre amb les seves experiències i els poemes que va escriure quan vivia dalt de l'arbre

Segons va explicar el professor de religió Basili Ramírez a revistacambrils.cat "l'obra tracta d'aquesta noia que va viure dos anys dalt d'una seqüoia per evitar que la talessin i ho va aconseguir. El que hem fet és adaptar el llibre que va escriure quan va baixar de l'arbre on explica totes les seves experiències, així com el llibre de poemes que va escriure durant els 738 que va viure dalt de l'arbre. L'obra està narrada en català, però les cançons són cantades en anglès per no desvirtuar i mantenir l'essència del seu missatge. El projecte s'ha treballat amb els 55 alumnes de les dues classes de segon d'ESO durant tot el curs. Ells mateixos han fet els decorats –dissenyats per l'Anna Roca– i la meva companya i codirectora de l'obra, Maria Cristina Pascual, ha compost tota la banda sonora. Els alumnes estan distribuïts entre els músics, els que formen part del cor, les tres protagonistes de la història –que representen la Julia Hill– i també un altre grup d'actors que representen els periodistes, els ecologistes de les ONG, els representants de la empresa que volia talar el bosc... És una història molt ecologista".

"El més important de la música és que dona emoció a la història que estàs narrant"

Per la seva part, la professora de música, Maria Cristina Pascual, va comentar que: "hem adaptat els poemes que va escriure la Julia i ha estat un procés de set mesos de composició de tota la música intentant reflectir la història i tot el seu dramatisme. Té una part d'orquestra –amb els instruments propis que es toquen als instituts–, una petita coral, unes solistes i també tenim un Dj que l'hem incorporat dins d'aquest projecte de musical. S'ha anat intercalant la part teatral amb la musical. El més important de la música és que dona emoció a la història que estàs narrant. Aquestes emocions són les que volem transmetre perquè aquesta història quedi impresa en els nostres alumnes. La finalista és el seu aprenentatge i fer-ho amb una obra vivencial. Han treballat els textos, la part musical i, finalment, els assajos generals de l'obra".

Diferents imatges de la representació del teatre musical a càrrec dels alumnes de segon d'ESO de l'institut escola Joan Ardèvol (fotos: Berta Ruiz)

 

Comenta aquest article