Informació general

Urbanisme

Cambrils, Mont-roig i l'Hospitalet de l'Infant s'uneixen per convertir la via verda en un referent turístic

Els alcaldes i regidors de Turisme i Urbanisme dels tres municipis mantenen una primera trobada per definir aquest projecte

Per Redacció

Els alcaldes i regidors i regidores dels tres municipis durant la reunió que van celebrar ahir al matí
Els alcaldes i regidors i regidores dels tres municipis durant la reunió que van celebrar ahir al matí | Cedida

Els Ajuntaments de Cambrils, Mont-roig del Camp i l'Hospitalet de l'Infant treballaran conjuntament per convertir la via verda en un referent turístic. Ahir al matí, els tres consistoris es van reunir, a les oficines municipals de Miami Platja, per traçar una estratègia comuna en aquest procés de reconversió de l'antic traçat de la via del tren en un producte que servirà com a promoció de les localitats de la Costa Daurada.

En aquesta trobada hi van ser presents l'alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, l'alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, i l'alcaldessa de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Assumpció Castellví. També hi van ser presents les regidores dels tres municipis, Camí Mendoza, Yolanda Pérez i M. Elidia López, així com els regidors d'Urbanisme, Enric Daza, Jordi Alemany i Ferran Conejo.

Durant la trobada es va acordar treballar conjuntament perquè aquest sigui un atractiu turístic dels tres nuclis i un espai de referència per als amants de l’esport i el lleure. Cal destacar que aquesta era la primera reunió que es feia després de la constitució dels nous ajuntaments i després de conèixer que Adif ja ha adjudicat les obres per transformar l'antiga via ferroviària en una via verda per a ciclistes i vianants. Aquesta via cívica tindrà 19,3 quilòmetres que connectarà els tres municipis.

Inversió de 5,8 milions d'euros

El passat 1 de febrer, Adif va anunciar que havia licitat aquest projecte per un import de 5,8 milions d'euros. L'empresa ACSA, Obras e Infraestructuras serà l'encarregada d'executar aquests treballs. Recordem que el projecte inclou trams diferenciats segons correspongui a zones urbanes (amb 2,5 m de ferm rígid per les bicicletes i 2,5 m de sauló per a vianants) i trams no urbans amb els 5 m de ferm rígid). Dels treballs d’adaptació cal destacar que s’habilitaran accessos directes als càmpings pels quals travessa la via. També que s’arranjarà l’alçada dels ponts inferiors per tal d’ampliar-la i aconseguir que tinguin el gàlib adequat perquè hi puguin passar els vehicles d’emergències.

Així mateix, s’executaran passos transversals, tant per als vianants com per a vehicles, per eliminar o atenuar l’efecte-barrera de la infraestructura en desús, anivellant les rasants de vials interceptats. Altres actuacions comprendran la modificació o eliminació d’alguns passos superiors i l’adaptació dels entorns de les antigues estacions com a zones de descans, amb la instal·lació de mobiliari urbà i senyalització.

 

Comenta aquest article