Informació general

Mobilitat

Les càmeres de control d'accés de la Rambla de Jaume I estaran operatives en unes setmanes

El regidor de Mobilitat confirma que s'ha trobat una solució per implementar aquest sistema que funciona actualment amb pilones

Per Cristina Sierra

Les càmeres s'ubicaran al principi i final de la Rambla, on ara hi ha les pilones d'accés
Les càmeres s'ubicaran al principi i final de la Rambla, on ara hi ha les pilones d'accés | Cristina Sierra

Les càmeres de control d'accés de la Rambla de Jaume I entraran en funcionament gairebé un any després de l'obertura de la remodelada via. Així ho va confirmar el regidor de Mobilitat, Enrique Arce, en el darrer ple ordinari celebrat el passat divendres. Aquest nou sistema estarà operatiu en "unes dues o tres setmanes" i suposarà l'eliminació de les pilones ubicades al principi i al final de l'avinguda que es van col·locar l'any passat per regular el trànsit.

El mateix divendres, els tècnics de les càmeres i els tècnics de la regidoria van trobar una solució per poder ubicar les càmeres lectores de matrícules en els dos punts d'accés de la Rambla, tant per la zona de ponent com de llevant. "El sistema de control d'accés no estava previst, estava previst que hi hagués càmeres, però no s'havia previst com connectar-les, ni les escomeses ni la instal·lació i això és el que hem intentat solucionar", va apuntar.

Quan es va obrir la nova Rambla, l'equip de govern d'aleshores va anunciar la posada en marxa d'una prova pilot per regular el trànsit. Des de l'abril de l'any passat, de les 17 hores a la 1 de la matinada els vehicles no poden accedir a l'avinguda, una prova que es va fer per donar prioritat absoluta als vianants. Aquesta restricció horària fa que els veïns que tenen el pàrquing a la Rambla hagin d'accedir pels carrers transversals, a contra direcció.

No obstant, les pilones instal·lades no han donat el resultat esperat i, com va dir Arce, en aquests mesos s'han espatllat diversos cops i les reparacions han estat força costoses. "Estan causant molts problemes", va dir. Amb el nou sistema de control d'accés, les pilones desapareixeran i les càmeres s'encarregaran de detectar aquells cotxes que, en l'horari limitat, accedeixin a la via. Les matrícules dels vehicles dels veïns estaran al registre de la Policia Local i es multarà automàticament als conductors que no respectin l'horari de tancament.

Moció per impulsar la Rambla de Jaume I

L'activació d'aquest sistema es va conèixer arran de la moció presentada pel del PP per impulsar la Rambla de Jaume I. El portaveu del partit, David Chatelain, va apuntar que considerava que s'havia de definir el model i fer front a problemàtiques com la mobilitat, manca d'estacionament, neteja i manteniment de l'espai públic.

"Durant el dia es produeix un gran nombre d'estacionaments indeguts, a vegades dificultant el trànsit normal de vehicles. A més, i sobretot des de la finalització de l'estiu, és fàcilment constatable que a les tardes, en el moment del tancament, els desplaçaments a peu són puntuals i en cap cas massius, i quasi testimonials a partir de les 20 hores, especial en ple hivern", va exposar per demanar la finalització de la prova pilot. També va dir que la mobilitat "no està funcionant" i que els problemes operatius de les pilones provoca que els vehicles accedeixin a la zona de forma incorrecta.

Sobre la neteja, va assegurar que "deixa molt a desitjar" i que a les zones verdes hi ha "arbres morts i la gespa cremada". Respecte als aparcaments, el regidor va demanar habilitar zones pels clients dels comerços i comptar amb nou calendari de mobilitat que disposi d'un model d'hivern i un d'estiu.

Per últim, Chatelain proposava impulsar una campanya de rehabilitació del comerç perquè, a excepció de la plaça d'Aragó, on hi ha forces bars i restaurants, la Rambla no té una "gran tirada comercial".

Tant Vox com el Nou Moviment Ciutadà van donar suport a la moció, però l'equip de govern hi va votar en contra. Enrique Arce, com a responsable del departament de Mobilitat, va dir que la prova pilot que es va iniciar l'any passat encara estarà operativa uns mesos i també va fer referència al comerç. "La campanya de revitalització és un tema que no hauria de ser només per la Rambla sinó que hauria de ser per tot Cambrils. Aquesta zona va dins d’un projecte molt més ampli que comprèn els carrers de Cristòfor Colom i de Pau Casals. En no molt temps ens obligaran a les zones de baixes emissions i segurament aquella zona serà l’escollida", va apuntar.

L’Apunt

La zona vermella del carrer de Pau Casals funcionarà a partir de l'1 de març
D'altra banda, al ple també es va conèixer que la zona vermella que es va implementar el maig de l'any passat estarà completament operativa aquest 1 de març. Fins ara, les càmeres de videovigilància -ubicades al principi i final del tram- no funcionaven correctament i el control dels vehicles s'havia de fer manualment. A partir d'aquest dijous, les càmeres vigilaran que els usuaris facin un bon ús d'aquesta zona vermella que té una capacitat d'entre 20 i 25 vehicles i permet aparcar gratuïtament durant un temps màxim de 20 minuts. Les càmeres detectaran aquelles matrícules dels vehicles que s'hagin excedit el temps permès i posaran les multes automàticament.
 

Comenta aquest article