Informació general

Política

L'oposició demana replantejar-se el cost del trenet turístic

El preu dels carburants obliga al govern a modificar la taxa corresponent a la prestació d'aquest servei

Per Cristina Sierra

Cartell del trenet turístic ubicat al passeig de les Palmeres
Cartell del trenet turístic ubicat al passeig de les Palmeres | Lluís Rovira i Barenys

A més de la gestió econòmica de l'Escola Municipal de Música i de l'Escola d'Adults, en el darrer ple extraordinari de l'Ajuntament de Cambrils l'oposició també va qüestionar el cost del trenet turístic. El tema es va tractar en el punt on es proposava modificar les taxes corresponents a la prestació d'aquest servei que cada temporada utilitzen centenars de turistes.

El regidor d'Hisenda, Aleix Rom, va explicar que feia molts anys que no s'havien modificat aquests imports però, arran de la pujada dels preus dels carburants, es veien obligats a fer aquest petit augment. Així doncs, el tiquet sènior passarà de 4 a 5 euros, mentre que el tiquet infantil passarà dels 2 als 3 euros. "Són uns increments que considerem continguts però que en tot cas ajudaran a mitigar aquesta pujada del cost dels carburants", va afirmar.

David Chatelain: "Cada vegada que un turista agafa el trenet nosaltres li paguem quasi la meitat del bitllet"

Una vegada feta l'explicació, la portaveu de VOX, Isabel Segarra, va manifestar que el seu grup estava a favor del servei, però demanava una revisió dels costos perquè, entre altres, "és un servei que no és obligatori i són els turistes els que en fan ús. Proposem reduir la diferència que hi ha entre el preu i el cost del servei, augmentant subvencions per a famílies nombroses o persones en situacions especials". També exposava que el trenet turístic suposa a l'Ajuntament uns 48.900 euros i que els viatges previstos són 15.565. "Cada tiquet costa a l'Ajuntament 3,15 euros", va remarcar.

En aquesta línia, el portaveu del PP, David Chatelain, va apuntar: "Cada vegada que un turista agafa el trenet nosaltres li paguem quasi la meitat del bitllet, el grau de cobertura és d'un 56,39%, per tant, la resta del bitllet la paguem entre tots". El regidor va demanar que es valoressin els costos que té per l'administració oferir aquest tipus de servei turístic.

També el portaveu del Nou Moviment Ciutadà, Oliver Klein, va posar en qüestió el model de gestió. "Hagués estat bo tenir un operador privat que oferís aquest servei o bé que s'hagués fet un concurs públic per gestionar-ho. La pena és que no es va fer i és un servei públic", va comentar. L'exbatlle també va posar en dubte si l'estratègia més idònia seria la de pujar més el preu. "No sé si la gent ho pagaria. Jo no sé si pagaria 10 euros per gaudir d'un servei turístic a Cambrils, parlem d'un circuit reduït. A hores d'ara, hem de mantindre el servei, però és un tema més a preocupar-nos de cara al futur", va dir.

Camí Mendoza: "És una acció turística que permet donar a conèixer què és Cambrils"

Abans de votar el punt, la regidora de Turisme, Camí Mendoza, va assegurar que compartia "quasi totes les aportacions" que havien fet els grups de l'oposició i va posar en valor el servei. "És una acció turística que permet donar a conèixer què és Cambrils. No és només el Port, també acompanya els turistes a la zona de la Vila on també hi ha un espai comercial. Mirem-ho amb aquest retorn (...) Per un municipi turístic aquest trenet és una acció més que es fa des del Patronat, és com si invertíssim en publicitat", va indicar al regidora.

Finalment el punt es va aprovar amb els vots a favor del govern i el Nou Moviment Ciutadà i les abstencions de PP i VOX.

 

Comenta aquest article