Informació general

Serveis

Teleassistència a Cambrils amb servei d'atenció nocturn des de Valladolid

El canvi de concessió del servei de Teleassistència ha fet que Creu Roja Cambrils hagi deixat de prestar aquest servei i que hagi passat a una empresa d'àmbit estatal

Per Lluís Rovira i Barenys

La regidora de Benestar Social, Tere Recasens, es va reunir, ahir, amb els representants de diferents entitats per parlar del servei de Teleassistència
La regidora de Benestar Social, Tere Recasens, es va reunir, ahir, amb els representants de diferents entitats per parlar del servei de Teleassistència | Cedida

Fa uns mesos es va acabar la concessió que tenia Creu Roja Cambrils del servei de Teleassistència, un servei adreçat a les persones grans a través del qual es poden posar en contacte directe amb un operador/a en cas d'alguna emergència. Amb la nova licitació, l'empresa Clece s'ha fet amb aquest servei i, tot seguit, ha anat instal·lant els seus dispositius als usuaris que ja disposaven d'aquest servei. Precisament arran d'aquest procès de susbtitució dels aparells, un treballador de la nova empresa va informar un dels usuaris que la llengua d'atenció durant l'horari diürn "podria ser en català però sense garantia de que sempre sigui així" mentre que si la trucada de l'usuari és de nit "l'atenció sempre seria en castellà ja que la centraleta, en aquest cas, es troba a Valladolid".

Aquest usuari va explicar-ho a través de les xarxes socials i això va motivar una reacció. Ahir, una representació de la territorial de l'ANC, del grup d'Àvies i Avis per la Independència i del Consell per la República van reunir-se amb la regidora de Benestar Social, Tere Recasens, per exposar-li aquesta situació. En un comunicat emès posteriorment, els representants d'aquestes entitats manifestaven que "volem deixar ben clar que no és una rebequeria gratuïta, ja que, a part de que tot ciutadà té dret a ser assistit en la seva llengua, en aquest cas hi ha implicacions molt més greus ja que una persona gran, que normalment viu sola, i que tingui un accident domèstic, un problema de salut, etc., ha de ser atesa en la seva llengua perquè  prou angoixada, espantada, atabalada i probablement despistada està com per respondre explicant el que li passa en una llengua que li és aliena, fins al punt de que aquesta circumstància pugui representar-li un perill real afegit al que ja li estigui passant."

Els mateixos representants que van exposar aquesta queixa van manifestar que la regidora "s'havia mostrat molt receptiva i havia assegurat que, així com vagin vencent les diferents concessions (Socorrisme, Transport Adaptat, Menjar a domicili i Teleassistència) es tindran en compte altres criteris més enllà dels estrictament econòmics que sembla que han estat els que han motivat el canvi de les concessions, per poder revertir aquestes situacions de greuge".

Totes aquestes concessions les havia prestat Creu Roja Cambrils i al llarg d'aquest segle XXI i amb un degoteig continu, les ha anat perdent totes en els diferents concursos públics que s'han anat fent. El nou president de la Creu Roja Cambrils, Marc Fargas, s'hi referia en l'article que revistacambrils.cat va publicar en l'edició d'ahir i va assegurar que un dels objectius que s'ha proposat és el d'anar recuperant aquests serveis un cop vencin les actuals concessions.

Comenta aquest article