Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Comerç

L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant engega la campanya “Fes-la rodar” de 2023

Amb la nova convocatòria d'aquest iniciativa, el consistori vol continuar fomentant el teixit empresarial del municipi

Per Redacció

Imatge d'arxiu de l'ús de les targetes moneder
Imatge d'arxiu de l'ús de les targetes moneder | Cedida

L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ja ho té tot preparat per arrencar la campanya «Fes-la rodar» de 2023, que té com a objectiu fomentar el consum de la ciutadania dins del municipi. Amb la nova convocatòria d’aquesta iniciativa, el consistori vol seguir influint positivament en la demanda i ajudar les famílies i els empresaris i emprenedors locals.

A partir del proper dissabte 1 de juliol i fins al dilluns 31 de juliol, els veïns i veïnes de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant podran demanar ja les targetes moneder o la recàrrega d’aquestes, per poder-les gastar als establiments adherits a la campanya d’enguany. Les targetes es podran utilitzar del 2 d’octubre de 2023 al 29 de març de 2024.

Per demanar aquestes subvencions, hauran de presentar-ne la sol·licitud per Internet, preferentment, a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament o si no poden fer-ho telemàticament, de manera presencial, a la Casa de la Vila de l’Hospitalet de l’Infant (del 3 al 7 de juliol, de 9 a 14 h), a la Casa de Cultura Blanca d’Anjou de l’Hospitalet de l’Infant (del 10 al 31 de juliol, de 9 a 14 h) i a l’Ajuntament de Vandellòs (tots els dimecres del mes juliol, de 9 a 14 h).

D’aquests ajuts per al foment del teixit empresarial del municipi es podran beneficiar, en concret, les llars de convivència i les persones físiques de 18 anys o més, legalment emancipades o en tràmit legal d’emancipació, que resideixin efectivament i estiguin empadronades al municipi, de manera ininterrompuda, per un termini mínim d’un any.

Amb aquestes targetes, l’Ajuntament subvencionarà la compra de béns i serveis de la ciutadania a les empreses locals adherides a la campanya «Fes-la rodar» de 2023, que estaran identificades amb la imatge corporativa municipal.

Pel que fa al tipus de targetes que lliurarà el consistori, n’hi haurà dos, de quantia variable en funció del nombre de membres de les unitats familiars i de la capacitat econòmica de les llars de convivència (calculada sobre la base de l’indicador de renda de suficiència de Catalunya). Tindran les mateixes característiques de l’any passat:

- La Targeta Consum 100%, per a aquelles llars municipals que es trobin en una situació de vulnerabilitat, disposarà d’un saldo que oscil·larà entre els 150 i els 320 euros. El 100% de la compra anirà a càrrec d’aquesta targeta moneder.

Aquest tipus de targetes seran només per a aquelles famílies que ja són usuàries dels Serveis Socials de l’Ajuntament i que tenen un expedient obert amb seguiment regular durant l’any. Per demanar-les, cal el certificat de vulnerabilitat econòmica emès per aquests Serveis.

- La Targeta Consum 100% Plus, per a les llars que superin els valors de renda fixats (la majoria), tindrà un saldo que oscil·larà els 100 i els 160 euros. En aquest cas, el 50% de l’import de la compra anirà a càrrec de la targeta i l’altre 50% a càrrec de la persona usuària.

Normes de funcionament

Les targetes moneder es podran utilitzar a qualsevol de les empreses locals adherides a la campanya dins del termini establert (els euros que no es bescanviïn no s’acumularan per a les pròximes campanyes ni es podran recuperar). Queden excloses les vendes de tabac, alcohol, jocs i apostes.

Com l’any passat, les compres s’hauran de fer, com a mínim, a tres establiments diferents i s’han establert els mateixos límits de facturació màxima per establiment:

- 6.000 euros, per a les empreses del sector de l’alimentació

- 8.000 euros per a les empreses del sector de restauració

- 10.000 euros per a les empreses del sector de l’equipament personal i de la llar

Les targetes moneder seran reutilitzables per a campanyes posteriors. El duplicat, en cas de pèrdua o deteriorament per mal ús, tindrà un cost de 10 euros.

Crida al teixit empresarial a participar en la nova convocatòria

Els establiments adherits a les campanyes anteriors continuaran adherits i no serà necessari que presentin la sol·licitud de nou. Si no volen continuar participant en aquesta iniciativa hauran de presentar una instància general a la Seu electrònica de l’Ajuntament exposant que renuncien a prendre-hi part.

L’Ajuntament fa una crida a tots aquells empresaris i empresàries amb domicili fiscal i local afecte al municipi que encara no s’han sumat a la campanya a apuntar-s’hi (presentant la corresponent sol·licitud), perquè així també es podran beneficiar d’aquesta campanya que potencia l’economia circular.

Trobareu tots els detalls de la campanya a www.idetsa.cat

Comenta aquest article