Informació general

Obres

L'espai de l'antiga estació o el joc dels despropòsits

Ahir es va col·locar un cartell de grans dimensions, a càrrec del Ministerio, per informar que el preu del desmantellament entre l'Hospitalet de l'Infant i Port Aventura és de 1,8 milions d'euros

Per Lluís Rovira i Barenys

Cartell de grans dimensions que ahir es va col·locar a l'andana de l'antiga estació de tren
Cartell de grans dimensions que ahir es va col·locar a l'andana de l'antiga estació de tren | Lluís Rovira i Barenys

L'espai de l'antiga estació de tren ha experimentat un seguit de canvis, aquests darrers dies. Per una banda, el demantellament de les vies i travesses va arribar fins aquest espai central de la població la setmana passada de manera que des de l'antiga estació de tren fins a Salou ja no hi ha ni vies ni travesses. A la zona de l'antiga estació de tren es van retirar els trams corresponents a la via 1 i 2 mentre que el tram de la via morta, la via 3, ha quedat tal com estava. A més, els trams de la via 2 es van dipositar al llarg de l'andana de l'antiga estació on a hores d'ara encara hi reposen. Les obres de desmantellament van arribar fins a la zona de la Llosa, on s'hi han amuntegat les vies i travesses en un solar contigu. El desmantellament s'ha reprès des de Mont-roig i anirà pujant fins arribar a aquest punt de la Llosa de manera que, quan s'enllesteixi aquesta part, el tram entre Salou i l'Hospitalet de l'Infant quedarà sense les vies i només quedarà per fer el tram entre Salou i Port Aventura ja que el tram entre l'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig és el primer que es va realitzar.

1,8 milions d'euros, el cost del desmantellament

Però el moviment a la zona de l'antiga estació de tren no s'ha aturat. Aquest passat divendres es van clavar uns suports metàl·lics a l'andana i ahir s'hi va col·locar un cartell d'uns 5 metres de llargada en el que s'explica, en dos idiomes, que el que s'està fent és "l'execució de les obres del Projecte de Desmantellament de la via única existent entre Vandellòs i Port Aventura" i que ha suposat un cost de 1.829.258,40 euros, amb finançament dels fons next Generation de la Unió Europea. El cartell s'ha situat en un lloc força cèntric, a tocar de les obres de connexió entre l'Eixample i Horta de Santa Maria que s'estan portant a terme des de fa unes quantes setmanes. D'altra banda, aquestes obres de connexió avancen a un ritme lent i des de fa uns dies s'esta aplanant el terreny a l'espera que hi hagi el permís de retirada de l'antiga caseta de connexions i de dues petites torres, una lligada a la caseta de connexions i l'altra com a part de la infraestructura de la via fèrria, que també es troben dins l'àmbit de la zona afectada per les obres. Ara per ara, la zona de l'antiga estació sembla més l'habitació dels mals endreços que una altra cosa i amb una data d'enllestiment de les obres fins a l'agost, tal com van apuntar fa uns dies fonts de l'Ajuntament a revistacambrils.cat.

Vies dipositades damunt de l'andana de l'antiga estació de tren (Foto: Lluís Rovira i Barenys)
Caseta i les dues torres que es troben a la zona de les obres de connexió entre l'Eixample i Horta de Santa Maria (Foto: Lluís Rovira i Barenys)
Solar de la Llosa on s'han dipositat les vies i travesses (Foto: Lluís Domingo)

 

Comenta aquest article