Informació general

Mobilitat

L'Ajuntament no ha decidit què passarà amb la zona blava activada amb motiu de les obres de la Rambla

Fa un any el govern va comunicar que aquests aparcaments tarifats, que fins al 2021 funcionaven només en temporada turística, estarien actius fins que acabés la remodelació

Per Cristina Sierra

El pàrquing del Parc del Pescador funciona com a zona blava tot l'any
El pàrquing del Parc del Pescador funciona com a zona blava tot l'any | Lluís Rovira i Barenys

El proper 14 de febrer farà un any que l’Ajuntament de Cambrils va activar totes les zones blaves del barri del Port amb motiu de les obres de la Rambla de Jaume I. Fins al 2021, aquests aparcaments tarifats només funcionaven en temporada alta però, arran de la remodelació, l’equip de govern va decidir que estiguessin operatius cada dia fins que finalitzessin els treballs. No obstant, a pocs dies d’acabar el projecte, no s’ha decidit si aquests trams tornaran al sistema anterior.

Recordem que les zones que estan actives des de fa gairebé un any són el Parc del Pescador, els carrers de Galceran Marquet, Esteve Anguera, Hug de Montcada, Vinyols, Drassanes, Cristòfor Colom, Rambla del Regueral i avinguda de Manuel de Falla. Uns trams que podrien estar operatius tot l’any per compensar les places d’aparcament perdudes de la Rambla que funcionaven com a estacionament regulat durant tot l’any.

En el darrer ple ordinari, el regidor de Mobilitat, David Chatelain, va assegurar que encara s’estava estudiant què passarà amb la zona blava del Port un cop finalitzin les obres de la Rambla de Jaume I. El regidor de l'opisició, Lluís Abella, va aprofitar el torn de precs i preguntes per interessar-se sobre aquest tema. De fet, el regidor ha estat un dels més crítics amb el govern pel fet d’haver activat aquestes zones blaves fora de la temporada alta, "perjudicant a les butxaques dels cambrilencs" com ha manifestat en més d’una sessió plenària.

Lluís Abella: "Es manté aquesta previsió? O ens donaran alguna de les sorpreses que ja ens tenen acostumats de ‘donde dije digo, digo Diego?"

"Ens van manifestar, literalment, que 'l'aparcament tarifat es mantindria en tant que no s’acabin les obres de la Rambla', o sigui que, un cop acabades les obres, la zona regulada d’aparcament de la Rambla del Regueral i del Parc del Pescador tornarien a la situació anterior, és a dir, tornarien a ser gratuïtes durant la temporada baixa. Es manté aquesta previsió? O ens donaran alguna de les sorpreses que ja ens tenen acostumats de 'donde dije digo, digo Diego'?", va formular.

Chatelain va contestar que el govern estava esperant a l’acabament de la remodelació per decidir què faran, si aquests carrers tornaran a funcionar com a aparcament regulat només en temporada alta -des de Setmana Santa fins a l’octubre- o bé s’apostarà per deixar-los operatius tot l’any. Segons va comentar el regidor, la senyalètica de tot l’entorn de la Rambla també juga un paper destacat en aquesta decisió. "Estem en fase definitiva de tancar la senyalètica, estem en un 95%. Queden quatre qüestions molt concretes que podrien tenir una incidència en la necessitat de borses d’aparcament fora de l’àmbit de la Rambla", va dir.

David Chatelain: "Estem estudiant una nova fórmula a través de videovigilància"

Respecte aquest tema dels aparcaments, Chatelain va explicar que s’està estudiant un nou sistema, a través de la videovigilància, per deixar que els ciutadans puguin aparcar uns minuts en els espais de càrrega i descàrrega. "Hem de facilitar als cambrilencs que tinguin punts d’aparcament propers amb una relativa facilitat d’accés al nucli del Port. Estem estudiant aquesta fórmula que permetria que els veïns poguessin deixar la compra o recollir a algú sense la necessitat de cometre una infracció. Treballem en un escenari on tinguem una disposició de zones d’aparcament el més útil possible", va comentar.

Un altre tema pendent és què passarà amb les places dels carrers de Pau Casals i de Cristòfor Colom que es van perdre ara fa just un any per adaptar-se a l’intens pas de vehicles després de tancar l’accés a la Rambla. Uns trams que tenen la calçada força perjudicada per la circulació no només de cotxes, també d’autobusos i camions.

 

Comenta aquest article