Informació general

Promoció gastronòmica

Sis campanyes gastronòmiques d'un mes de durada, gran novetat del pla de promoció per a l'any 2023

El febrer es dedicarà a la galera; el març a la carxofa, el maig al romesco; a l'octubre hi haurà el Festival del Vi i, de la segona quinzena d'octubre a la primera de novembre hi haurà la tonyina i l'oli

Per Berta Ruiz

Presentació de l'agenda gastronòmica per a l'any 2023, aquest matí. D'esquerra a dreta: Xavier Martí, Juan Carlos Romera, Oliver Klein, Yolanda Burgos i Pau Serra
Presentació de l'agenda gastronòmica per a l'any 2023, aquest matí. D'esquerra a dreta: Xavier Martí, Juan Carlos Romera, Oliver Klein, Yolanda Burgos i Pau Serra | Berta Ruiz

Aquest matí s'ha presentat en roda de premsa el pla d'actuacions 2023 de "Cambrils, Capital gastronòmica de la Costa Daurada". Aquesta ha anat a càrrec de l'alcalde Oliver Klein; la regidora de Turisme, Yolanda Burgos, el regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera; el president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, i el president de la Cooperativa Agrícola, Pau Serra. 

Sis campanyes gastronòmiques d'un mes de durada

Per a l'any vinent s'ha decidit canviar el format de jornades establert fins ara i, de cara a 2023, s'oferiran un total de sis campanyes gastronòmiques amb una durada de 30 dies (a exempció de la Fira del Vi que serà de cinc dies). Els restaurants participants en les diferents accions ho podran fer amb un menú o bé oferint un plat relacionat amb el producte del mes. Cadascuna d'aquestes accions comptarà amb una programació d'activitats complementàries –que s'aniran anunciant progressivament–, organitzades des del Departament de Promoció Econòmica i el Patronat de Turisme. Així doncs, tal com ha detallat el regidor de Promoció Econòmica, Juan Carlos Romera, s'han establert aquests mesos amb els següents productes, que tindran com a novetat la tonyina:

- El mes de la galera: Febrer
- El mes de la carxofa: Març
- El mes del Romesco: Maig
- El Festival del Vi i la Gastronomia: Octubre (amb presència de les 7 DO de la província)
- El mes de la tonyina, 2a quinzena d’octubre fins a la 1a quinzena de novembre
- El mes de l’Oli Nou, 2a quinzena d’octubre fins a la 1a quinzena de novembre

Accions promocionals turístiques i gastronòmiques

D'altra banda, el pla d'actuacions promocionals turístiques i gastronòmiques per al 2023 es completarà amb la participació de Cambrils en diferents fires i accions. La regidora de Turisme, Yolanda Burgos, ha destacat l'aposta per la gastronomia –un dels principals reclams dels visitants de Cambrils– i ha valorat que l'objectiu és refermar el posicionament del municipi com a capital gastronòmica de la Costa Daurada. Burgos ha anomenat algunes de les accions principals que es duran a terme, tant a través de Saborea España com de la mà d'altres associacions. Així doncs, Cambrils prendrà part a la Fira Professional de Gastronomia de Madrid Fusión (al mes de gener), al Dia Mundial de la Tapa (al mes de juny), a la promoció Taste of Dublin a Irlanda (juny) amb la col·laboració amb l’Oficina Española de Turisme –Turespaña–, promocions en format workshop a agents de viatges a Alemanya i una acció de presentació a Paris. De la mà de Turespaña, Cambrils també estarà present en les campanyes digitals liderades per les Oficines Espanyoles de Turisme de França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Bèlgica.

Introduir canvis per seguir millorant i innovant

Sobre tot plegat, l'alcalde Oliver Klein ha reafirmat que Cambrils sempre ha estat pioner i un referent en aquest tipus d'accions quan es van posar en marxa les primeres jornades gastronòmiques fa uns 20 anys. L'alcalde ha lloat la bona trajectòria assolida fins ara, però ha afegit que calia introduir canvis per seguir millorant i innovant. Per tot plegat s'ha decidit aquest canvi de format, consensuat amb el sector de la restauració, amb els sectors productors –la Cooperativa Agrícola i la Confraria de Pescadors– i també amb l'Escola d'Hoteleria i Turisme.

Xavier Martí, president de l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria: "Les novetats sempre il·lusionen"

En una mateixa línia s'ha expressat el president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils, Xavier Martí, qui ha indicat que calia donar-li un canvi per seguir generant il·lusió entre els restauradors locals. "Les novetats sempre il·lusionen –per exemple amb la introducció d'un nou producte o allargant les campanyes– i també buscàvem que s'apunti més gent a aquest tipus d'accions. Ara, els restaurants podran optar per fer un menú o bé participar-hi amb un plat" ha dit. Per la seva part, Pau Serra ha lloat la qualitat de l'oli que es produeix a la Cooperativa Agrícola, un producte indispensable per donar vida als excel·lents plats que se serveixen als restaurants de Cambrils. Serra s'ha mostrat satisfet d'aquest tipus d'iniciatives promocionals i ha recordat que l'oli cambrilenc compta amb una ambaixadora de luxe com és la xef Carme Ruscalleda.

Comenta aquest article