Informació general

Salut

Salut Sant Joan de Reus – Baix Camp implanta un nou sistema d'informació que millora l'atenció clínica i la gestió dels pacients

En aquest sistema hi formen part l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, així com els seus centres d'Atenció Primària associats com l'Hospital Lleuger de Cambrils

Per Redacció

Imatge d'arxiu de la façana de l'Hospital Lleuger Antoni de Gimbernat
Imatge d'arxiu de la façana de l'Hospital Lleuger Antoni de Gimbernat | Berta Ruiz

L’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i els centres d’Atenció Primària que formen part de Salut Sant Joan de Reus –Baix Camp (Hospital Lleuger de Cambrils Antoni de Gimbernat, CAP Vandellòs-l’Hospitalet, CAP Riudoms, CAP la Selva del Camp i CAP Marià Fortuny de Reus) han iniciat el procés d’implantació del sistema d’informació de salut SAP ARGOS. Aquesta solució, que actualment s’utilitza a una vintena d’hospitals de Catalunya de diferents tipologies i mides, millora la interoperativitat entre sistemes d’informació dels centres de salut i s’ajusta als requeriments de present i futur, que contempla el Pla Director de Sistemes d’Informació del Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya (SISCAT).

Agilitzar i personalitzar l’atenció que reben els pacients

Basat en agilitzar i personalitzar l’atenció que reben els pacients, facilita la coordinació de la informació entre els diferents nivells assistencials (primària, especialitzada, atenció intermèdia i salut mental) i millora el procés d’atenció clínica i la gestió de pacients. A més, proporciona noves eines de suport a la investigació i disponibilitat d’informació al professional, entre d’altres.

Aquest projecte d’implantació, finançat pel Servei Català de la Salut, compta amb IBM com a consultora especialitzada i el suport de professionals d’altres centres sanitaris on SAP ARGOS ja és operatiu. Salut Sant Joan de Reus –Baix Camp ha constituït un grup de treball pel desenvolupament i implantació del projecte format per professionals de l’entitat, que iniciaran el procés amb la revisió del model de funcionament actual i la definició de l’estructura i l’abast del projecte. Posteriorment, es concretaran la parametrització i les integracions amb programaris d’altres proveïdors, es realitzarà la formació als professionals de l’entitat i finalment, tindrà lloc la posada en funcionament prevista per a finals del mes de maig de l’any vinent.

Comenta aquest article