Societat

Rotary

Jaime Alguersuari, pilot i fundador de la revista Solo Moto, convidat del Rotary Cambrils

La reunió del Rotary corresponent a aquest passat dijous va comptar amb la participació de Jaime Alguersuari, personatge molt conegut dins del món del motociclisme, els vehicles i el motor en general.

Per Francesc Garriga Colom

Jaime Alguersuari, en un moment de la seva xerrada
Jaime Alguersuari, en un moment de la seva xerrada | Cedida

La reunió del Rotary corresponent a aquest passat dijous va comptar amb la participació de Jaime Alguersuari, personatge molt conegut dins del món del motociclisme, els vehicles i el motor en general. Entre altres coses, Alguersuari va ser el fundador de la revista Solo Moto. Va ser l'embrió del grup empresarial Allesport i és considerat un dels principals impulsors del motor, i del motociclisme a Espanya en la doble vessant d'editor i promotor. Actualment té 72 anys i com a expilot de carreres es conserva en perfecta forma.

Jaime Alguersuari, a més, és el creador del trial Indoor, que ell mateix havia inventat com a especialitat esportiva i que es va portar a terme, la primera competició reglada, l'any 1978 en el Palau d'Esports de Barcelona. Amb els anys es va anar consolidant com a una especialitat per dret propi i també es va anar diversificant celebrant-ho en altres ciutats com a Sevilla i Donosti. Finalment, la Federació Internacional de Motociclisme FIM, va confirmar el seu estatus incloent aquesta modalitat dins del campionat del món, en paral·lel amb el tradicional trial a l'aire lliure. Alguersuari també va organitzar el primer criteri Solo Moto en el circuit de Calafat, on l'única condició era córrer amb motos nacionals de 250 C., sent un dels impulsors de la indústria nacional de motos. D'aquí van sortir pilots com Sito Pons, Joan Garriga, Luis Miguel Reyes, Cardús, Àlex Crivillé, Sete Guivernau o Carlos Checa. Així mateix es va crear el Superprestigio internacional Solo Moto amb el plantejament de reunir els millors pilots de carreres a Calafat. Addicionalment va crear el Dirt Track, que és encara base d'entrenament de molts pilots com, per exemple, Marc Márquez. A més a més, les 24 Hores de Montjuïc, prova de resistència amb un circuit urbà, que fa anys es va deixar de fer per motius de seguretat.

Jaime Alguersuari també va organitzar nombrosos campionats de motocross, el campionat mundial de Superbikes, l'Open Ducados i també en el món de l'automòbil, diferents critèriums i raids, al costat de Juan Porcar. També va impulsar altres esdeveniments esportius com la Volta Catalunya Ciclisme, sent ell el promotor comercial, o la Marató de Barcelona i la prestigiosa i dura Titan Desert.

L'arribada de Yamaha

La seva xerrada es va dividir, per un costat, en explicar com havia aconseguit portar als anys 70 la marca Yamaha a Espanya junt amb el Sr. Sanglas, i també, va explicar com la seva relació amb els grans personatges industrials del món de la moto d'aleshores, com el senyor Bultó al qual professava una gran admiració. Alguersuari els va definir com "los últimos de Filipinas".

La última part de la seva xerrada va estar destinada al moment actual i va detallar la seva relació amb Pedro Acosta, i aspectes relacionats amb el seu llibre "Pedro Acosta, el campeò mundial de 17 años, la historia jamás contada".

Alguersuari va demostrar ser un gran coneixedor i amant de la història i sobretot dels capítols referents al descobriment d'Amèrica, temes sobre els que ha escrit i que esperem que pugui desenvolupar en una propera conferència.

 

Comenta aquest article