Informació general

Turisme

Turisme de Cambrils busca potenciar el turisme de benestar sota el nou eslògan «Cambrils amb C de Càlida»

En la presentació feta ahir es van destacar els valors propis de les slows destinations i es van repassar les activitats i l'oferta que hi ha al municipi orientada a aquesta franja de visitants

Per Lluís Rovira i Barenys

Demostració de ioga dins la mar, ahir, a la platja del Dorado
Demostració de ioga dins la mar, ahir, a la platja del Dorado | Lluís Rovira i Barenys

Turisme de Cambrils vol posar l'èmfasi en l'anomenat "turisme de benestar", un concepte que engloba tot tipus d'activitats saludables en els àmbits de l'activitat física, la gastronomia, els tractaments d'estètica,... tot plegat per enfortir la marca Cambrils i complementar-la en els aspectes ja consolidats de turisme familiar i de turisme esportiu. I tot això sota l'eslògan de "Cambrils amb C de Càlida". D'aquesta manera es podria resumir el contingut de la roda de premsa que Turisme de Cambrils va fer ahir al matí a la seu de l'Hotel Estival Eldorado Resort i que va comptar amb la participació de l'alcalde, Oliver Klein; la regidora de Turisme, Yolanda Burgos; el doctor Guillermo Mena i la representant de l'empresa Fina Beach i que ha obtingut la concessió de tres de les noves guinguetes del litoral cambrilenc, Natalia Mendoza. Tots ells van donar els arguments per a destacar els valors propis de les "slow destinations" i determinar les quatre dimensions de la calidesa; la dimensió humana, la dimensió ambiental, la dimensió paisatgística i la dimensió gastronòmica. L'objectiu de tot plegat és el de posar en valor aquesta identitat i dotar-la de les activitats i serveis que espera el perfil de turista que busca aquest tipus d'experiències.

Una temporada fenomenal

L'alcalde, Oliver Klein, va encetar les intervencions recordant que el turisme de benestar ja s'està treballant de fa temps però que amb l'enfocament que es fa amb aquesta proposta "servirà per enfortir la marca Cambrils". Oliver Klein també va augurar que aquesta temporada turística "serà fenomenal". La regidora de Turisme, per la seva part, va detallar els diferents àmbits en els que se centra l'oferta de Cambrils. Va repassar les novetats en l'àmbit de la "gastronomia saludable" i dels allotjaments i centres de tractament amb especial accent en el benestar. La regidora va dir que en la pàgina web de Turisme de Cambrils es donarà informació de tot plegat, com per exemple la incorporació de la categoria de restaurants 100% vegans.

La regidora de Turisme també ha destacat les activitats vora el mar i a la platja que s'ofereixen a través dels diferents centres i entitats esportives. Burgos també ha fet esment de la riquesa interior que es pot veure a través de la xarxa de camins rurals i dels trams de senders de Gran Recorregut (GR) que travessen Cambrils, sota el nom de rutes saludables per Cambrils, incorporades també en un espai de la pàgina web. Per la seva part, el doctor Guillermo Mena ha descrit el que ell defineix com el trèvol de Cambrils, amb les quatre fulles que són les activitats, la desconnexió, l'oci relacionat amb el món de l'esport i la gastronomia. Mena va descriure Cambrils com "un lloc idíl·lic per a viure-hi experiències, tant si vens sol com en parella o família".

Finalment ha estat Natalia Mendoza qui s'ha afegit a la descripció de Cambrils com a lloc amb calidesa i ha aprofitat per parlar de les guinguetes que l'empresa que representa obrirà aquest estiu a les platges cambrilenques. Mendoza va dir que s'han pensat més com a clubs de platja i que oferiran activitats complementàries. Una d'elles serà el ioga i la meditació vora el mar i el ioga dins el mar, del que com a cloenda de l'acte se n'ha fet una demostració a la platja contigua al lloc de presentació.

Guillermo Mena, Yolanda Burgos, Oliver Klein i Natalia Mendoza, ahir, a la roda de premsa de presentació a les instal·lacions de l'hotel Estival Eldorado / Foto: Lluís Rovira i Barenys

 

Comenta aquest article