Informació general

Administració

S'aprova la creació d'una oficina d'assessorament energètic i punt d'assessorament digital

El plenari del passat 29 d'abril va aprovar, per unanimitat, una moció d'ERC que demanava la creació d'aquest punt d'atenció i d'assessorament a nivell energètic i digital

Per Berta Ruiz

Imatge de la sessió plenària del passat 29 d'abril
Imatge de la sessió plenària del passat 29 d'abril | Berta Ruiz

El ple ordinari corresponent al mes d'abril, que es va celebrar el passat dia 29, va aprovar –per unanimitat de tots els grups– la moció presentada per ERC en la què es demanava la creació de l'Oficina d'assessorament energètic i un punt d'assessorament digital. L'encarregada de fer la presentació va ser la regidora Hèléne Arcelin. Segons va explicar, l'oficina d’assessorament energètic ha de servir, per una banda, per donar resposta a la problemàtica accentuada per la crisi energètica i l’escalada de preus que incideix sobre tota la ciutadania però especialment un cop més sobre els col·lectius més desfavorables. Segons ERC: "Aquesta oficina ha de servir per assessorar als veïns i veïnes de Cambrils per tal de reduir el consum i la factura energètica de les famílies cambrilenques. També ha de servir per canalitzar l’assessorament davant els ajuts dels fons europeus destinats a la instal·lació d’autoconsum amb energies renovables i la millora de l’eficiència energètica dels habitatges particulars".

El punt d’assessorament digital ha de servir per acompanyar, formar i assessorar a la ciutadania en la tramitació online dels diferents tràmits municipals per tots aquells cambrilencs i cambrilenques que no estan familiaritzats amb l’ús de les eines informàtiques. També ha de facilitar l’accés a equips informàtics per totes aquelles persones que no en poden disposar en els seus domicilis.

Lluís Abella (JxC): "Aquest punt d'assessorament s'inclourà dins de l'estructura de l'Ajuntament i no representarà cap despesa afegida per a les arques municipals"

En el torn d'intervencions, el portaveu de JxC, Lluís Abella, va donar suport a la moció. Segons va dir: "tot el que sigui donar servei i orientació a la població cambrilenca en busca de la millora de la qualitat de vida hi estem d'acord. A més, aquest punt d'assessorament s'inclourà dins de l'estructura de l'Ajuntament i no representarà cap despesa afegida per a les arques municipals".

Josep M. Vallès: "No serà una nova oficina amb mobles i cadires sinó que aquest assessorament ja es farà des de diversos punts on s'està treballant"

En nom de l'equip de govern, el regidor de Serveis i Medi Ambient, Josep M. Vallès, va explicar que, "aquesta sensibilitat ens ha portat a introduir diverses actuacions que van en aquest sentit. Acceptem la moció, precisant que, no serà una nova oficina amb mobles i cadires sinó que aquest assessorament ja es farà des de diversos punts on s'està treballant. Vull constatar que l'Oficina Local d'Habitatge es va muntar, en el seu dia, també per això i pot ampliar les seves funcions perquè té personal tècnic qualificat en tot el tema d'assessorament energètic. D'altra banda, hi ha l'assessorament de Comaigua en el tema dels rebuts de l'aigua. D'altra banda, en el punt d'assessorament digital –i, el canvi dels canals de comunicació actuals– ha originat que existeixin molts col·lectius de persones vulnerables que no estan familiaritzats amb les eines digitals i necessiten el suport. En aquest sentit, l'Ajuntament ja té persones destinades a això a l'OMIC que també reforçarem i s'informarà de tot plegat perquè la població en pugui fer servei".

Comenta aquest article