Informació general

Nàutica

Jordi Rom, gerent de Nàutic Parc: «Hem apostat per la tecnologia perquè al client li hem de posar fàcil»

Nàutic Parc rebia, recentment, un dels premis Jordi Cartanyà de turisme de la Diputació com a "Millor proposta de solucions tecnològiques per a la comercialització turística"

Per Berta Ruiz

Activitat nàutica d'oci davant el litoral cambrilenc, aquesta passada primavera
Activitat nàutica d'oci davant el litoral cambrilenc, aquesta passada primavera | Lluís Rovira i Barenys

Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l'Ebre rebia, el passat 30 de novembre, un dels premis Jordi Cartanyà de turisme de la Diputació de Tarragona. Ho feia en la categoria de "Millor proposta de solucions tecnològiques per a la comercialització turística", per la seva plataforma que implementa recursos tecnològics en tots els seus processos de promoció, comercialització i gestió de reserves; amb eines de posicionament i comunicació que fan molt més fàcil i àgil la recerca i reserva, gràcies a la utilització del big data per arribar al públic objectiu.

Set municipis i 95 quilòmetres de litoral

Aquest reconeixement arriba després que, en els darrers anys, Nàutic Parc Costa Daurada i Terres de l'Ebre hagi fet un salt qualitatiu i hagi apostat fermament per la tecnologia. Actualment, l'entitat aglutina set poblacions, amb un espai litoral de 95 quilòmetres, i ofereix un ampli ventall d'activitats d'oci nàutic a Cambrils, Salou, Mont-roig del Camp i Miami Platja, Vandellòs i l'Hospitalet de l’Infant, l'Ametlla de Mar, l'Ampolla i Deltebre-Riumar. Sobre aquest darrer reconeixement, els projectes de futur i el balanç d'aquesta darrera temporada n'ha donat els detalls el seu gerent, Jordi Rom, a revistacambrils.cat.

Aposta per la tecnologia

Segons ha explicat Rom, "en el nostre cas concret, ja fa uns anys que vam apostar per la tecnologia perquè entenem que el nostre client majoritari és un client que navega molt per internet i fem aquesta analogia de navegar pel mar i navegar per internet. A partir d'aquí, de la mà de l'agència cambrilenca Lypsum, vam fer una pàgina web nova i molt orientada a la promoció i a la comercialització. A nivell tecnològic, a banda de la web, hem implementat un channel manager, que ens permet poder oferir activitats en temps real, amb confirmació immediata, eliminant el paper al 100%. Quan el client fa la reserva rep en el seu mòbil un codi QR que és el tiquet de l'activitat amb la seva ubicació i tota la informació al moment". En aquest sentit, Rom ha remarcat que, "nosaltres tenim un àmbit territorial de 95 quilòmetres de costa i tenim més de 80 punts d'activitat, per tant, a banda de la venda també es tractava de facilitar les eines de control i de gestió de les empreses a través d'una App específica o a través d'un back office a la pàgina web".

Gran volum de promoció online

Pel que fa a la promoció, Nàutic Parc també ha fet una gran aposta pel màrqueting online; el remàrqueting –es tracta de publicitat orientada a un públic personalitzat i amb un grau d'interès previ en la marca–; el posicionament web i d'altres estratègies com el Google Ads, que és un programa de publicitat en línia de Google. Tal com ha afegit Rom, "a més, enguany, hem un espot publicitari a TV3 amb una línia molt moderna inspirada en la pàgina inicial de Netflix. Després aquest anunci es va emetre a les sales de cinema de la demarcació de Tarragona durant l'estiu".

El volum de negoci s'incrementa un 34% respecte 2019

Pel que fa a dades, el volum de negoci d'aquest any 2021 –en comparació amb l'any 2019–, Nàutic Parc ha assolit un increment d'un 33-34%. "L'any 2019 havia estat el millor any que havíem tingut en la reserva d'activitats. L'any 2020, si miro el got mig buit va ser fluix, però si miro el got mig ple –pensant en el que teníem i en que vam poder treballar tres setmanes i mitja–, doncs va ser bo. Però, el més important és que en els últims cinc anys, el volum de negoci l'hem multiplicat per quatre; hi ha un creixement molt gran perquè treballem molt el tema del màrqueting online, la comunicació... Ara estem preparant projectes per a l'any nou que portaran molt més retorn quant a volum de negoci". Per exemple, pel que fa a la reserva de grups fora de temporada alta –estudiants i joves entre abril i finals de juny– ja hi ha confirmades més de 2.500 reserves per a l'any 2022, moltes de les quals són a Cambrils.

Sistema de codis QR adreçat a hotels, apartaments i càmpings

L'any 2022 es presenta amb bones perspectives, segons ha indicat Rom. "De cara a l'any vinent, presentarem un projecte molt focalitzat en Cambrils per portar turistes nòrdics i del centre d'Europa en temporada baixa; així com un altre projecte per portar equips de regates a entrenar en temporada baixa. Això ho volem presentar a l'assemblea prevista per a la segona setmana de gener. A part, s'està treballant en un sistema adreçat als hotels, apartaments i càmpings per tal que puguin vendre les nostres activitats. Els hi muntem un sistema de reserves: el client captura amb el mòbil el codi QR i automàticament fa la reserva des del mòbil. Quan fa la reserva, en aquell mateix moment, el nostre sistema sabrà de quin allotjament prové la reserva i, d'aquesta reserva els allotjaments també s'emportaran un tant per cent. Per tant, sense fer res, només posant el nostre cartell en un lloc visible, estan generant un benefici i una altra font d'ingressos. Ho estem experimentant. A Cambrils tenim confirmats, a dia d'avui, tres punts. També tenim altres establiments a l'Ampolla i l'Ametlla de Mar i anirem creixent. Cada hotel ho podrà fer a la carta i, si per exemple, un allotjament de Cambrils només vol vendre productes i activitats que es facin a Cambrils ho podrà triar".

"Al client li hem de posar fàcil"

Aquest sistema de codis QR ja s'està començant a implementar amb l'objectiu que, de cara als mesos de març i abril, ja estigui totalment disponible. "Al client, li hem de posar fàcil" ha dit Rom. A més, aquest sistema "ens aporta molta informació, perquè el client omple tota la fitxa de la reserva i ens permet saber d'on prové el client per, posteriorment, orientar la promoció en funció del seu perfil".

L’Apunt

Una bona temporada 2021 amb un 54% de client estatal

Finalment, el gerent de Nàutic Parc ha fet repàs de les dades que ha deixat la temporada 2021 a falta de tancar-les, definitivament, en els propers dies. Tal com ha apuntat Rom: "el 54% dels nostres clients provenen de l'Estat espanyol, seguit del mercat francès en un 33% i en menor quantitat, l'irlandès amb un 4%. Del 100% dels clients de l'Estat, el 56% són de Catalunya, el 10% provenen de Madrid, el 9% del País Basc i, seguidament, el client aragonès. D'aquest 56% de catalans, un de cada 3 és de la demarcació de Tarragona. De fet, és un client que no el teníem controlat i, ara, amb el sistema de reserves els tenim perfectament localitzat".

Un 43% de la venda d'activitats es fa via online

Aquest volum de venda d'activitats s'ha fet en gran part via online (43%), a través de diversos canals: la pròpia pàgina web i també d'altres agències online amb les què Nàutic Parc hi té un acord. La resta de vendes es fan a l'oficina física que hi ha a Salou o a través de la central de reserves. Com a activitats més venudes, hi ha la banana; el creuer pel Delta i després venen les excursions en gran catamarà. A nivell de màrqueting online, segons ha indicat Rom, "hem tingut 4,6 milions d'impressions d'anuncis online; 21 milions de reproduccions de vídeos online. Hem tingut un increment de tràfic a la web d'un 75% en relació amb l'any anterior i hem generat, enguany, 31.000 nous visitants. A nivell de màrqueting online, treballem molt el tema de publicitat programàtica, que són uns anuncis que apareixen a les capçaleres dels diaris estatals més importants; un sistema que va amb uns algoritmes de subhasta. Això ha generat aquests 4,6 milions d'impressions".

Comenta aquest article