Informació general

Mobilitat

Cambrils participa en una jornada de la «Red de Ciudades por la Bicicleta» per conèixer les darreres novetats en mobilitat

Va ser una oportunitat per conèixer de primera mà diferents experiències per fomentar la mobilitat en bicicleta a les ciutats i conèixer nous sistemes per integrar els espais d'aparcament dins dels nuclis urbans

Per Berta Ruiz

Imatge de la passejada «Fancy Women Bike Ride» celebrada el passat 19 de setembre pel Port
Imatge de la passejada «Fancy Women Bike Ride» celebrada el passat 19 de setembre pel Port | Berta Ruiz

Cambrils, com a soci membre de la "Red de Ciudades por la Bicicleta", va estar present a la Jornada tècnica sobre aparcaments segurs per a bicicletes que es va fer a Madrid, el passat 18 de novembre, en el marc de l'Assemblea General 2021 de l'entat. De fet va ser una oportunitat per conèixer de primera mà diferents experiències per fomentar la mobilitat en bicicleta a les ciutats i conèixer nous sistemes per integrar els espais d'aparcament d'aquests vehicles dins dels nuclis urbans.

Lluís Abella (JxC) va preguntar pels costos del desplaçament a Madrid

De fet, el regidor de Protecció Ciutadana i Mobilitat de l'Ajuntament, David Chatelain, va ser l'encarregat de fer una acurada explicació de la seva presència a Madrid en la darrera sessió plenària del passat 26 de novembre. Ho va fer arrel d'una pregunta oral formulada pel portaveu de JxC, Lluís Abella. El regidor de JxC va demanar un informe sobre les conclusions extretes en aquesta jornada i va qüestionar quin criteri s'havia seguit perquè s'hi desplacessin tant el regidor com el gerent d'Aparcam quan, en anteriors ocasions, només s'hi havia desplaçat el tècnic de Mobilitat. Abella va comentar que la jornada també es podia consultar online, ja que va ser gravada, i també va preguntar quins havien estat els costos del desplaçament a Madrid.

David Chatelain, regidor de Mobilitat: "Van ser 150 euros a càrrec d'Aparcam i 150 euros a càrrec de l'Ajuntament per dos bitllets d'AVE"

Sobre els costos del desplaçament, el regidor de Mobilitat David Chatelain va puntualitzar que havien estat 150 euros a càrrec d'Aparcam i 150 euros més a càrrec de l'Ajuntament corresponents a dos bitllets de tren en AVE. El menjar, segon va dir, estava inclòs dins de la jornada –li va 'cantar' el menú– i "les begudes les vaig pagar jo de la meva butxaca". Chatelain va afegir que, "el desplaçament des de l'estació d'Atocha fins on es feia la jornada es va fer a peu, 20 minuts d'anada i 20 minuts de tornada".

David Chatelain: "És molt important treballar, veure in situ i parlar amb altres ajuntament per veure quina és la seva experiència"

Pel que fa al contingut de la jornada, el regidor de Mobilitat es va adreçar al regidor Lluís Abella per dir-li que, "és molt important treballar, veure in situ i parlar amb altres ajuntament per veure quina és la seva experiència en la instal·lació d'aparcaments segurs per a bicicletes i per a vehicles de mobilitat personal. En aquesta jornada hi va haver diferents taules rodones: en la primera d'aquestes es va comptar amb experiències de grans ciutats com Barcelona o Madrid. En una segona taula rodona es van presentar experiències puntuals d'altres municipis com Vitòria o Sant Just Desvern, entre d'altres. Van anar a explicar diferents estratègies urbanes que s'estan fent amb aquests espais d'aparcaments".

"També vam conèixer estratègies sobre com es fa l'emmagatzematge per evitar al màxim l'impacte a l'entorn urbà"

El regidor de Mobilitat, David Chatelain, va seguir explicant que també van participar en un showroom, en el què es van presentar les darreres tendències a càrrec de diferents empreses del sector. "Ens van mostrar quines són les solucions tecnològiques que s'estan aplicant avui dia. Per un costat, aquelles instal·lacions que venen protegides amb un sistema d'aplicació telemàtica, amb el qual aquells usuaris que fan ús dels dipòsits de bicicletes disposen d'una targeta o aplicació que els permet accedir a través d'un codi". Per altra banda, tal com va afegir Chatelain, "també vam conèixer estratègies sobre com es fa l'emmagatzematge per evitar al màxim l'impacte a l'entorn urbà. La tendència és aplicar solucions en alçada, és a dir, apilar bicicletes. Es van presentar models amb sistemes motoritzats per tal que l'usuari deixi el seu vehicle i un motor s'encarregui de desplaçar-lo i col·locar-lo al lloc corresponent. Són espais habilitats per a unes 12 o 24 unitats". Segons va continuar el regidor: "les experiències dels diferents ajuntaments que van participar en la jornada van mostrar que són solucions que aporten èxit allà on s'està fent i provoquen un increment substancial de l'ús de la bicicleta que, finalment, és el que hi ha darrere".

"Les obligacions de gestió municipal també inclouen les gestions de representació; jo no entraré a jutjar per què l'anterior regidor va declinar representar Cambrils en un acte on, precisament, n'és soci d'aquesta xarxa"

Pel que fa a les crítiques del regidor de JxC, Lluís Abella, sobre la participació tant del regidor com del tècnic, Chatelain va contestar que, "la importància de la reunió era doble: per una banda, teníem la vessant tècnica de conèixer de primera mà tot el contingut i, per altra banda, no podem oblidar els termes de representació. Les obligacions de gestió municipal també inclouen les gestions de representació. Jo no entraré a jutjar per què l'anterior regidor va declinar representar Cambrils en un acte on, precisament, n'és soci d'aquesta xarxa. També li preguntaré per què va renunciar a conèixer de primera mà les solucions i els models d'implementació que fan els diferents ajuntaments. Això, després, et permet prendre decisions estratègiques i conèixer quines són les innovacions més interessants, què s'està fent, etc. Prendre decisions de caire polític i tècnic amb tots els arguments a la mà. Aquest regidor no declinarà ni representar l'Ajuntament de Cambrils allà on pertoqui i on el convidin, ni conèixer de primera mà aquelles solucions tecnològiques que permetin prendre decisions importants amb la màxima informació possible".

Comenta aquest article