Informació general

Cambrils acull una de les sessions d'un seminari sobre promoció turística organitzat per les Cambres de Comerç de Reus i Tarragona

Per Berta Ruiz



La sessió va fer-se ahir a la tarda a l'hotel Tryp Port Cambrils
Ahir a la tarda es va realitzar a l'hotel Tryp Port Cambrils la segona sessió del seminari professional sobre "L'organització de la promoció turística. Experiències comparades", organitzat per les Cambres de Comerç de Reus i Tarragona dins del cicle de seminaris informatius dirigits a professionals del sector. El primer dels tres debats del seminari es va fer el passat 19 d'abril a la Cambra de Comerç de Tarragona i va comptar amb la presència d'un representant de Turismo de Santiago de Compostela –Iñaki Gaztelumendi–.

Ahir va ser el torn de la Fundación Turismo de Cuenca, amb la participació de Claudia Sevilla, gerent d'aquesta fundació. En declaracions a Revista Cambrils Diari Digital, Claudia Sevilla va explicar alguns dels principals punts de la seva exposició, així com les característiques organitzatives i de gestió de la Fundación Turismo de Cuenca, "una fundació en què hi participa l'administració pública, l'autonòmica i la local, i també les empreses privades".

Segons va explicar Sevilla, "la peculiaritat del nostre model de gestió és que aglutina tant els interessos de l'administració pública com els interessos de l'empresari, d'aquesta manera pretenem coordinar els esforços que tots fem per desenvolupar l'activitat turística dins de la província de Cuenca. El principal avantatge d'aquest model és la coordinació. Entenem que és primordial en matèria de desenvolupament turístic, bàsic per optimitzar recursos. És absurd que tres o quatre institucions i empresaris utilitzin estratègies diferents per desenvolupar l'activitat turística dins d'un mateix territori, per això hem apostat per un model únic de gestió".

L'objectiu del seminari és que els convidats a les diferents sessions ofereixin una visió completa de l'òrgan de promoció que representen per conèixer qüestions com la seva composició i estructura, l'evolució dels ingressos, el paper de cadascun del sectors, la incorporació de l'oferta complementària, la relació entre destinacions de diferent nivell i la creació de productes.

La propera i darrera sessió d'aquest seminari es farà el proper 7 de juny, a la Cambra de Comerç de Tarragona, amb la presència d'Alberto Bernabé, representant de Turismo de Tenerife.

Comenta aquest article