Informació general

Cooperació i solidaritat

Els gossos de teràpia de l'Associació 4 Potes tornen a les aules cambrilenques

La novetat d’enguany és que els tallers s’enfoquen a explicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que Nacions Unides estableix per transformar el nostre món

Per Redacció

Primers tallers impartits ahir a l'escola Joan Ardèvol
Primers tallers impartits ahir a l'escola Joan Ardèvol | Cedida

Els gossos de teràpia de l’Associació 4 Potes –el Croqueta i la Poma–, han tornat a entrar a les aules de primer i segon de primària de les escoles de Cambrils per descobrir nous països amb la col·laboració de l’ONGD El Sueño de la Campana. L’activitat "Descobrim el món a 4 potes" és una de les vuit propostes diferents que ofereix l’àrea de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Cambrils a les escoles del municipi. Els tallers estan impartits per la psicòloga Annabel Folch i la veterinària Montse Carrión.  

La novetat d’enguany és que els tallers s’enfoquen a explicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que Nacions Unides estableix per transformar el nostre món. A través de la presència dels gossos de teràpia, l’Associació 4 Potes explica a l’alumnat els 17 objectius que han de permetre millorar el món on vivim a través d’un desenvolupament sostenible a nivell econòmic, social i ambiental. Els gossos són els protagonistes de diverses històries situades a diferents països del món. Concretament, enguany viatjaran a França, la Índia i Síria i participaran en un total de 8 talles. Els primers tallers van començar el dia 4 de novembre a l’escola Joan Ardèvol, i els propers es portaran a terme el dia 11 de novembre a l’escola Guillem Fortuny.   

El regidor de Cooperació, Juan Carlos Romera, ha afirmat que una de les missions del Consell de Cooperació de Cambrils Ciutat Solidària és desplegar la sensibilització a la població de Cambrils. "Que l’alumnat conegui els ODS permet explicar la cooperació internacional més enllà de la vessant assistencialista de donar subvencions, i permet vertebrar un compromís de tots els països i actors que s’han d’aliar per complir-los i aconseguir-los amb eficàcia", ha assegurat el regidor. En aquest sentit, Romera defensa que, a banda de les intencions de desenvolupament, "cal mesurar les accions que es van realitzant per saber si s’aconsegueixen reduir les desigualtats".   

L’Apunt

Els viatges dels gossos de teràpia

FRANÇA. Coneix un nen amb síndrome de Down. En aquesta part del viatge volem sensibilitzar sobre la diversitat de capacitats que podem trobar a l'aula.      

ÍNDIA. Coneix a tres germanes que no poden anar a escola pel fet de ser nenes. Aquí treballem el dret dels Infants i el dret a l'escolarització infantil i també la igualtat entre homes i dones.   

SÍRIA. Coneix un nen que viu en un camp de refugiats. En aquest cas volem sensibilitzar a l'alumnat sobre el conflicte bèl·lic de Síria i la problemàtica de les persones refugiades.