Informació general

Gastronomia

L'11a Mostra de Vi i Gastronomia supera les expectatives amb més de 40.000 visitants i més de 75.200 consumicions

La fira va comptar amb 46 casetes i carpes i 48 empreses expositores entre cellers, vinacoteques, restaurants, establiments d'alimentació i estands d'artesania

Per Berta Ruiz

Ambient a la Mostra del Vi i la Gastronomia amb les parades del mercat artesanal al fons, el passat dilluns a la nit
Ambient a la Mostra del Vi i la Gastronomia amb les parades del mercat artesanal al fons, el passat dilluns a la nit | Lluís Rovira i Barenys

L'onzena edició de la Mostra de Vi i Gastronomia "Cambrils, entrada al País del Vi" ha superat, enguany, tots els rècords amb més de 40.000 persones visitants, 11.500 copes venudes i 75.258 consumicions realitzades en quatre dies i mig –des del dia 8 a la tarda al 12 d'octubre–. Ahir al matí, l'alcalde de Cambrils –Oliver Klein– i la gerent del Patronat de Turisme –Amèlia Rico– compareixien en roda de premsa per tal de fer balanç i fer públiques unes xifres que han superat les expectatives inicials. De fet, aquesta edició de 2021 –després que l'any passat no es pogués organitzar per la pandèmia de la covid-19– ha superat el nombre de visitants que es van comptabilitzar l'any 2019 quan en van passar uns 30.000 per la fira.

Cambrils, una ciutat dinàmica i amb nombroses propostes d'oci

L'alcalde de Cambrils –Oliver Klein– va iniciar la seva intervenció felicitant la tasca realitzada per tot el personal del Patronat de Turisme i totes les entitats, empreses i institucions implicades en l'organització de la mostra. Klein també va voler destacar que, al llarg d'aquest passat pont del Pilar, Cambrils es va situar com la tercera destinació de costa més triada de Catalunya –segons el rànquing de Destinia– i va posar en valor els esdeveniments que fan que Cambrils sigui una ciutat dinàmica, divertida i amb propostes alternatives d’oci. Cal tenir en compte, que a més de la fira del vi, el passat cap de setmana Cambrils va acollir la Copa Espanya de Trial en bicicleta i un mercadet de salut i estètica organitzat per la Unió de Botiguers.  

Pel que fa a l’onzena edició de la mostra de vi i gastronomia, Klein va recordar que un dels trets diferencials i la clau de l’èxit de l’esdeveniment és la unió dels vins del territori amb la gastronomia dels restaurants cambrilencs, l’ambient familiar, la proximitat entre visitants i expositors, i un programa d’activitats complementàries que, com a novetat, enguany ha comptat amb el mercat La Sardineta de l’Associació d’Artesans de Cambrils.  

Més de 75.200 consumicions

Per la seva part, la gerent del Patronat –Amèlia Rico– va repassar les xifres d’aquesta onzena edició i va constatar que la fira s’ha convertit en un reclam turístic de primera referència. Durant els quatre dies i mig de fira van passar pel Parc del Pescador al voltant de 40.000 persones (10.000 més que el 2019), que van comprar 11.500 copes (4.500 més) i van realitzar 75.258 consumicions entre Glups (tastos de vi) i Nyams (tapes). Les principals procedències de les persones visitants han estat Cambrils, les províncies de Tarragona i Lleida, Saragossa, Logronyo i, a nivell internacional, França, Bèlgica, Suècia i Alemanya. 

La fira va comptar amb un total de 46 casetes i carpes i 48 empreses expositores (26 cellers, 2 vinacoteques, 12 restaurants i establiments d’alimentació i 8 d’artesania) amb un alt nivell de fidelitat. Concretament, el 85% dels cellers són repetidors, un d’ells des de la primera edició i d’altres des de la segona. Com cada any, per cloure la fira, el Patronat passarà una enquesta de satisfacció als expositors per recollir punts de millora de cara a l’edició 2022. 

Tastos guiats, showcooking, maridatges, música, tallers

El programa del 2021 també va incloure 8 presentacions i tastos guiats, 4 showscookings i maridatges guiats, 2 tallers del vi per a la mainada, ambientació musical a les tardes (4 grups musicals i 2 solistes). A més, gràcies a la col·laboració del Nàutic Parc es van realitzar dues sortides en catamarà amb tast guiat de vins del cellers de Rosa Maria Torres. Com a dada curiosa, durant els dies de la Fira les persones de l’equip del Patronat van recórrer 750 quilòmetres. 

Finalment, la gerent va apuntar tot el seguit de mesures sanitàries i de seguretat que s’han introduït enguany com l’espai delimitat amb tanques; un control d’aforament amb un màxim de 1.200 persones al mateix moment; més distància entre casetes; l’ús de la mascareta, més disposició de taules i cadires; la potenciació del servei de vigilància i neteja i una plonge al servei dels expositors de gastronomia per rentar estris i utensilis. 

Roda de premsa, ahir al matí, a càrrec de l'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, i la gerent del Patronat de Turisme, Amèlia Rico / Foto: Berta Ruiz

 

Comenta aquest article