Societat

Educació

L'escola Mas Clariana queda finalista al projecte «Turistic Creativation Challenge»

Per Redacció

Grup d'alumnes de l'escola Mas Clariana que ha quedat finalista amb el seu projecte
Grup d'alumnes de l'escola Mas Clariana que ha quedat finalista amb el seu projecte | Cedida

Durant els mesos d'abril i maig, el tercer cicle de l’escola Mas Clariana ha participat en dos projectes molt interessants. D’una banda el Turistic Creativation Challenge on a partir de reptes reals vinculats als ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i a la metodologia STEAM (amb la llengua anglesa com a eina de comunicació) es van dissenyar activitats per promocionar la Costa Daurada. Els projectes presentats de les diferents temàtiques: Patrimoni, Vinya i Platja faciliten l’aprenentatge mitjançant la motivació de millorar l'entorn proper. El grup Beautiful People de 3D va quedar finalista amb el seu projecte sobre el Patrimoni: Amfiteatre. Aquest grup estava format pels alumnes: Marina Capdevila, Nehemias Torres, Martina Monje, Víctor González i Jordi Jordà.

Jocs Escolars Minecraft Education Edition

El segon projecte va ser Jocs Escolars Minecraft Education Edition, un programa educatiu on, mitjançant l’aprenentatge basat en el joc es treballen diferents valors com el pensament crític i computacional, la resolució de problemes, la investigació, el treball en equip, l'argumentació… Tot plegat utilitzant la llengua anglesa com a mitjà de comunicació i expressió escrita.

Tal com ha valorat la professora Luz Maria Saavedra: "la resposta de l’alumnat va ser molt satisfactòria, alguns i algunes dominen força el joc minecraft i van quedar gratament sorpresos del ventall de possibilitats que ofereix la versió educativa. Han treballat amb gran motivació i han fet una petita incursió en l’aprenentatge de la programació. Microsoft education ens ha proporcionat de manera gratuïta les llicències per tal de treballar en aquest projecte, L’alumnat ha elaborat un portfolio virtual amb el recull de les seves tasques escrites i les seves produccions audiovisuals realitzades amb l’eina flipgrid. Podem dir que aquest tercer trimestre hem treballat a fons les competències digitals, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, i les competències lingüístiques".

Els alumnes treballant en el seu projecte

 

Comenta aquest article