Informació general

Infraestructures

El PSC de Cambrils presenta al·legacions a l'estudi informatiu del tren-tramvia amb l'objectiu de crear «un veritable Eix Cívic»

Per Redacció

Simulació virtual de com quedaria la connexió entre l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer amb l'avinguda de l'Horta de Santa Maria
Simulació virtual de com quedaria la connexió entre l'avinguda de Josep Vidal i Barraquer amb l'avinguda de l'Horta de Santa Maria | Cedida

El PSC de Cambrils ha presentat un escrit d’al·legacions a l’estudi informatiu del tren-tramvia amb l’objectiu de crear un Eix Cívic. Pels socialistes “els cambrilencs i cambrilenques es mereixen obtenir el que han demanat de forma constant des de fa 35 anys: eliminar la barrera de la via, gaudir de la permeabilitat llargament desitjada adequant vials per a vianants i rodats”. D’aquesta manera des del PSC es demana que davant d’aquesta nova situació “es debati quin és el model de transport que volem en el futur pròxim”.

El grup socialista considera que “s'està començant la casa per la teulada” ja que “no té sentit treballar en un model de transport, partint de la base que cal aprofitar una via existent o una traça”. La lògica de mobilitat urbana i interurbana requereix estudiar i diagnosticar en primer lloc les necessitats de desplaçaments dels habitants del Camp, en base al treball, estudis, compres i també si hi ha un factor temporal o turístic, i en segon lloc, definir quin és el model o modes de transport que resolen aquestes necessitats. Aquí es produeix el procés contrari, vist un tram de via existent, veure si es pot aprofitar per transportar persones.

El PSC critica la "immaduresa" del projecte

D’entre els principals inconvenients que es detallen en l’escrit d’al·legacions del PSC està el del tipus de sistema que s'escull, ja obsolet amb ample ibèric i tensió continua. “Com pot ser que els redactors del projecte segueixin endavant sense conèixer els plans d'ADIF a curt termini, essent la tendència a passar a l'ample UIC internacional en pocs anys. Això deixarà aquest sistema aïllat de la xarxa general, desbaratant les previsions de transport de viatgers, sigui perquè s'hauran de fer transbordaments,sigui perquè s'haurà de canviar l'ample de via; una operació costosíssima. El PSC conclou que “tot això demostra la immaduresa d'aquest projecte, que pot ser una bona idea de futur, però que en aquest moment té un risc elevadíssim d’optar per solucions que després seran molt costoses o inviables de reparar”.

La darrera al·legació és urbanística, i recull l’esperit de la que ja ha presentat també l’Ajuntament de Cambrils, i que consisteix en posar en dubte l'àmbit d'actuació de les obres d'adequació amb el mínim necessari perquè el tren funcioni. Aquesta opció, segons el PSC de Cambrils, genera despeses milionàries per l'Ajuntament que haurà de completar la urbanització per relligar els barris al llarg del traçat, enjardinar, enderrocar el pont de la Riera d'Alforja, punt perillosíssim d'inundació ara mateix, obrir carrers perpendiculars al traçat,i fer importants reformes per recuperar la permeabilitat que tindrem sense la barrera de la via.

Simulació virtual de com quedaria el desmantellament de la via fèrria a l'alçada de l'institut Ramon Berenguer IV

 

Comenta aquest article