Informació general

Transport

La Plataforma en Defensa del Ferrocarrils del Camp de Tarragona i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic es posicionen a favor del Tren-tramvia

Segons han comunicat les dues entitats, "es tracta d’un sistema de transport fiable, aplicable a curt termini i sense incerteses tecnològiques"

Per Redacció

Actual via del tren en desús, al terme municipal de Cambrils
Actual via del tren en desús, al terme municipal de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

La Plataforma en Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) valoren positivament la proposta de recuperació del servei de transport públic en l’eix Port Aventura –Salou – Cambrils mitjançant la creació d’una línia de tramvia que també donarà servei a la població i a l'estació ferroviària de Vila-seca. En fases posteriors, donarà servei a les principals poblacions de l’àrea del Camp. Segons la PDF i la PTP, "la tecnologia que es proposa presenta les millors característiques pel que fa a estalvi energètic, capacitat, comoditat, adaptabilitat a creixements estacionals o permanents de la demanda, accessibilitat i temps de recorregut. Es tracta d’un sistema de transport fiable, aplicable a curt termini i sense incerteses tecnològiques".

Presentació d'al·legacions per "garantir la ràpida execució del projecte i millorar la connectivitat del nou servei"

Segons el comunicat de premsa emès per les dues entitats, "la realització d’aquest projecte significarà l’arribada a la demarcació de l’operador públic FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), que opera ja a les demarcacions de Barcelona, Lleida i Girona, on presta serveis amb uns excel·lents índexs de qualitat i de captació de demanda. FGC disposa de capacitat financera per a fer front a aquesta inversió, més enllà de la inclusió del projecte als fons Next Generation ja decidida per la Generalitat de Catalunya. Des del punt de vista administratiu, el projecte està ja sotmès a informació pública, cosa que permetria licitar el projecte executiu dins de l'any 2022". Malgrat el suport global al projecte sotmès a exposició pública, des de la PDF i la PTP també han presentat un seguit d’al·legacions "amb l’objectiu de garantir la ràpida execució del projecte, millorar la connectivitat del nou servei, eliminar incerteses, simplificar la seva explotació i incrementar la seva capacitat".

"Seria incomprensible que el territori deixés escapar aquesta oportunitat d’inversió que tany ha reclamat"

Des de la PDF i la PTP confien que la realització de la primera fase del Tramcamp serveixi per "revertir el dany causat a la mobilitat sostenible amb l’eliminació del servei ferroviari a la línia Port Aventura – Salou – Cambrils, i obri la porta a una millora general del transport públic al Camp de Tarragona. Seria incomprensible que el territori deixés escapar aquesta oportunitat d’inversió que tany ha reclamat, i optés per alternatives que sorgeixen d’interessos privats, que no s’adapten a la realitat del corredor de mobilitat que hem de servir i que no disposen de calendari, ni de finançament, ni de fiabilitat tecnològica".

Comenta aquest article