Informació general

Infraestructures

Adif AV torna a licitar la redacció del projecte per integrar l'espai de l'antic traçat ferroviari

El contracte té un pressupost de licitació de 565.641,83 (IVA inclòs) i un termini d'execució estimat de 11 mesos

Per Redacció

Antic traçat ferroviari a l'alçada del pas a nivell del carrer de Barcelona, ara fa uns quants mesos
Antic traçat ferroviari a l'alçada del pas a nivell del carrer de Barcelona, ara fa uns quants mesos | Lluís Rovira i Barenys

Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha licitat de nou el contracte de serveis per a la redacció del projecte de construcció de les actuacions derivades de l'estudi sobre l'efecte barrera de l'antic traçat ferroviari. El contracte té un pressupost de licitació de 565.641,83 (IVA inclòs) i un termini d'execució estimat de 11 mesos. Aquesta nova licitació contempla modificacions en diversos apartats del plec de condicions amb la qual cosa es va haver de fer el desistiment de l'anterior licitació, la qual cosa es va publicar al BOE el passat 23 d'octubre.

L'efecte barrera de l'antiga via ferroviària

Adif AV ha analitzat en un estudi, l'efecte barrera que suposa la plataforma ferroviària actualment en desús i que travessa un seguit de termes municipals per tal de donar compliment a la declaració d'impacte ambiental que determina l'obligatorietat de desmantellar tots els elements de via, electrificació i instal·lacions de seguretat un cop s'hagués posat en servei la variant del Corredor Mediterrani, cosa que es va fer el 13 de gener d'enguany. Segons Adif AV, "aquest contracte licitat desenvoluparà el conjunt d'actuacions en diversos àmbits amb l'objectiu d'integrar la plataforma per al seu ús cívic per part dels ciutadans". L'àmbit d'aquesta actuació abasta una longitud aproximada de 29 km i afecta els termes municipals de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i els Arcs, Cambrils i Salou.

D'altra banda, la redacció del projecte constructiu contemplarà actuacions de caràcter ambiental, demolicions, adequació i millora de drenatges i de la plataforma així com la millora de la permeabilitat del trànsit rodat i de vianants.

Comenta aquest article