Informació general

Coronavirus

Joves informadors de Creu Roja sensibilitzen sobre la Covid-19 en espais d’oci nocturn a Cambrils

Des del passat divendres i fins el 15 de setembre els equips d'informadors realitzaran accions de conscienciació a peu de carrer a través de dinàmiques participatives i material informatiu

Per Redacció

Equips de joves informadors de Creu Roja realitzant la campanya de sensibilització sobre la Covid-19 a Salou
Equips de joves informadors de Creu Roja realitzant la campanya de sensibilització sobre la Covid-19 a Salou | Cedida (Creu Roja / Vinicius Silva)

La Creu Roja ha posat en marxa una campanya de sensibilització sobre la Covid-19 en espais d’oci nocturn dirigida a joves, per encàrrec del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya. Un miler d’informadors/es realitzaran accions de conscienciació a 38 localitats de Catalunya durant tot un mes. A la demarcació de Tarragona i les Terres de l’Ebre es comptarà amb 44 joves, contractats i coordinats per Creu Roja Joventut Tarragona que, a través de dinàmiques i jocs amb finalitat educativa, buscaran conscienciar aquest sector de la població amb l’objectiu de prevenir futurs rebrots.

S'han seleccionat localitats de costa i zones d'oci nocturn amb major afluència per dur a terme el projecte

El projecte es realitza fonamentalment a localitats de costa com Cambrils, on habitualment es concentren els grups de joves durant els mesos d’estiu. Concretament, a la província de Tarragona, es desenvolupa en 7 municipis a més de Cambrils: Tarragona, Salou, Calafell, Torredembarra, l’Hospitalet de l’Infant, Amposta i Tortosa. En col·laboració amb els ajuntaments i les assemblees locals de Creu Roja, s’han seleccionat les zones d’oci nocturn amb major afluència per realitzar l’acció, tot i que poden anar variant segons les circumstàncies. Així doncs, per exemple, a Tarragona s’ha reforçat el sector de la Part Alta durant les festes de Sant Magí i a Salou la del passeig Jaume I.

La campanya vol establir una comunicació entre iguals per fomentar el compliment de les mesures

Els informadors duen a terme la seva tasca de sensibilització a peu de carrer de dimecres a diumenge en equips mixtos de dues persones. Dimecres, dijous i dilluns en horari de 20 h a 01 i els caps de setmana, divendres i dissabtes, reforçant-se fins a les 02 h de la matinada. L’objectiu d’aquesta intervenció és establir una comunicació entre iguals entorn de la necessitat d’aplicar les mesures d’autoprotecció per prevenir la Covid-19. A través de la realització de dinàmiques participatives s’explicarà de manera pràctica les conseqüències de respectar les mesures o no.

Els joves informadors/es han estat formats per personal tècnic i voluntari de diverses assemblees locals de Creu Roja abans d’iniciar l’acció. Aquesta formació prèvia consistia en quatre mòduls, relacionats amb el Pla de Salut de la Creu Roja: la salut comunitària, els virus respiratoris emergents, elements, mesures i equips de protecció individual, les mesures de prevenció, sensibilització i contenció i habilitats i estratègies per a la sensibilització.

S'espera que el personal contractat per sensibilitzar es complementi amb voluntariat jove de cada municipi

En total, s’han contractat a tot Catalunya 212 persones d’entre 18 i 30 anys, majoritàriament amb estudis nivell FP2 o grau, el 65% són dones i el 35% homes. Moltes d’elles provenen dels projectes d’Ocupació de la mateixa Creu Roja, de manera que també s’han inserit persones amb dificultats d’accés al mercat laboral. A més, s’espera complementar aquest personal amb voluntariat jove de les assemblees locals i de Creu Roja Joventut, arribant als 800 informadors/es en el conjunt del territori i amb un objectiu de 24 persones voluntàries a la demarcació de Tarragona.

Des de l’inici de la campanya ja s’han realitzat accions de sensibilització a prop de 20.000 persones i s’espera arribar a més de 95.000. Els joves informadors/es, equipats amb tauletes i mòbils, introdueixen les dades estadístiques de la intervenció en línia i en temps real a través d’una App desenvolupada expressament per a l’activitat, detectant in situ conductes de risc, que procuren corregir mitjançant dinàmiques participatives i facilitant material informatiu. La campanya s’ha dissenyat partint de l’experiència d’un projecte similar, el Som.Nit, que Creu Roja Joventut porta a terme des de fa més de 20 anys en espais d’oci nocturn per informar i conscienciar els joves sobre el consum de drogues i alcohol.

Comenta aquest article