Informació general

Urbanisme

Enric Daza, regidor d'Urbanisme: «Hem creat espais més amples a les terrasses i als carrers i s'ha optat per una 'vianalització light'»

A la plaça d'Aragó i al carrer de Pau Casals, al Port, s'ha optat per eliminar aparcaments i donar una major amplitud per a les terrasses i per al passeig de vianants

Per Berta Ruiz

Aspecte de la plaça d'Aragó sense aparcaments pel voltant i amb les terrasses a la plaça
Aspecte de la plaça d'Aragó sense aparcaments pel voltant i amb les terrasses a la plaça | Berta Ruiz

L'Ajuntament de Cambrils ha dut a terme diferents accions en la mobilitat i la senyalització viària d'alguns carrers del Port per donar una major amplitud per al passeig dels vianants i també per a l'ampliació de les terrasses. És el cas del carrer de Pau Casals i dels voltants de la plaça Aragó. En ambdós punts s'han eliminat algunes places d'aparcament i s'ha optat per donar una major amplitud d'espai per a les persones. Sobre aquesta acció, el regidor d'Urbanisme –Enric Daza– ha explicat a revistacambrils.cat les diferents mesures que s'han pres. Per un costat, tal com ha dit Daza, "hem convertit tot el carrer de Pau Casals en 'residencial' i hem creat uns espais més amples tant a les terrasses com als carrers. És una 'vianalització light' i una prèvia abans no es tiri endavant el projecte d'urbanització de la rambla de Jaume I i també del carrer de Pau Casals".

Enric Daza: "Hem optat per crear 'zona residencial' a tot el carrer de Pau Casals"

En aquesta zona del Port, segons ha apuntat el regidor d'Urbanisme, "hi ha diversos conflictes" quant a mobilitat i aparcament. "Tenim l'obra de l'hotel del Pòsit; tenim l'aparcament del Pòsit; tenim els veïns del grup Sant Pau que també entren pel carrer de Pau Casals; tenim zones de càrrega i de descàrrega per tota la zona que tenen l'hàbit de descarregar allí; també tenim les bateries de contenidors que també s'havien de desplaçar en el cas que haguéssim optat per un tancament complet. Per tant, com tancar-ho completament no era viable i menys fer-ho d'un dia, hem optat per una opció que segons els tècnics de mobilitat funciona a moltes ciutats que és crear 'zona residencial' a tot el carrer. Què vol dir això? Doncs que el vianant té preferència sobre qualsevol vehicle i que la velocitat màxima d'aquests vehicles ha de ser d'un màxim de 20 km/h (de fet, s'ha dut a terme la senyalització amb pintura viària a la calçada). Segons la teoria tècnica de mobilitat el que provoca això és que el trànsit ocasional ja no s'hi posi tant, tot i que sí pot seguir entrant. També hem tret aparcaments i aquests espais serveixen per al pas de les persones". " ha explicat Daza".

S'eliminen els aparcaments a la plaça d'Aragó i les terrasses ocupen la plaça

Pel que fa a la plaça d'Aragó –al voltant de la qual s'han eliminat els aparcaments i s'han posat unes pilones–, Enric Daza ha explicat que, "tal com diu el decret d'ampliació de terrasses, hem procurat per unes ampliacions concretes per als vianants. Des de Mobilitat ens aconsellaven això, treure les places d'aparcament i dedicar-les a les persones, és a dir que, tot l'entorn de la plaça d'Aragó és una zona 'semivianalitzada'; lliure d'aparcaments i de cotxes. Aquesta zona concentra una sèrie de restaurants i ara l'ocupació de la via pública la faran a la plaça. Així doncs, la plaça quedarà ocupada amb les terrasses de restaurants i les voreres alliberades. Les terrasses podran gaudir d'una ampliació per crear uns espais més amples i amb la separació entre taules recomanada, però sense augmentar el nombre de taules".

Enric Daza: "Aquestes accions són una prèvia als projectes de remodelació de la rambla de Jaume I i de Pau Casals"

Aquestes accions –que s'allargaran durant tot l'estiu– "són una prèvia perquè estem a punt de finalitzar els projectes, tant de la rambla de Jaume I com al carrer de Pau Casals. En el seu moment, el projecte es farà en dues fases. Efectivament, el carrer de Pau Casals acabarà sent un carrer de vianants pur, però caldrà arranjar-lo: fer una plataforma única i amb pilones. Això ja arribarà i quan ho fem, segurament, l'hotel del Pòsit ja estarà enllestit" ha comentat el regidor. De cara a la remodelació de la rambla de Jaume I, segons Daza, "tindrem una rambla amb unes voreres molt més amples, amb espais exclusius per als vianants, nets i sostenibles com fan a les grans ciutats i també estarà neta d'aparcaments. A més, la rambla tindrà la possibilitat de poder tancar-se per a esdeveniments: per exemple la festa de Reis, el Carnaval... Volem que la rambla de Jaume I sigui un espai polivalent, que doni joc".

Buscar aparcaments alternatius

Per mirar de revertir la reducció d'aparcament que s'ha fet i que es farà en un futur amb la remodelació de la rambla de Jaume I, el regidor d'Urbanisme –Enric Daza– ha afegit que, "tenim la intenció de negociar amb els aparcaments de la vora del Port i de l'Eixample Platja, així com el de la plaça de l'Ajuntament, per tal que puguin fer algun tipus d'oferta mensual en els serveis per oferir-la als veïns de la zona, així com algun tipus d'oferta en el preu dins de l'horari comercial i que pugui ser un revulsiu". El regidor també ha apuntat que s'està mirant d'adequar alguns espais com a aparcaments alternatius propers a la zona. "Pel camí de la Creu hi ha un pàrquing que volem arranjar" ha dit.

Comenta aquest article